۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۵۰۶۱۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

تشریح فعالیت های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در دهه ولایت، گردهمایی روحانیان مستقر استان، اطعام 110 هزارنفر در عید غدیر، نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
اخبار کوتاه خوزستان

سروش بزاز، مدیر امور فرهنگی و هنری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های این معاونت در دهه ولایت خاطرنشان کرد: در این زمینه جشن ها و برنامه هایی برای مرکز و مناطق هشتگانه در نظر گرفته شده است که از 25 شهریورماه آغاز و تا 29 شهریور ادامه خواهد داشت.

مدیر امور فرهنگی و هنری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز بیان اینکه در دهه ولایت برای مرکز به مدت 8 شب اجرای تئاتر در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن، فضاسازی با نصب بنرهای دهه ولایت، پخش کلیپ های مذهبی از طریق شبکه های اجتماعی، برگزاری نشست های تخصصی، چاپ کتاب تحت عنوان «صلوات» با تیراژ حدود دو هزار و پانصد نسخه که تا دو روز آینده آماده خواهد شد از برنامه های مرتبط با دهه ولایت در مرکز خواهد بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در بخش سامانه های نشاط جشن هایی با عنوان طلوع امامت در مناطق هشتگانه اهواز برگزار می شود؛ ابراز داشت: در همه جشن ها غرفه های آموزش شهروندی، فرهنگی، سلامت و پاسخ به شبهات وجود دارد که در آنها اقلام فرهنگی و شهروندی در میان مراجعه کنندگان توزیع می شود.

بزاز آذین بندی و فضاسازی با چاب بنر مرتبط با دهه ولایت در سطح شهر را از دیگر فعالیت های مرتبط با این دهه دانست و عنوان کرد: برگزاری نشست های تخصصی با حضور ائمه جماعات هر منطقه، برپایی جشن های مشارکتی با مساجد مناطق هشت گانه، برپایی ایستگاه های صلواتی در مناطق هشت گانه، دیدار با خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم از دیگر برنامه های اجرا شده دهه ولایت در مناطق هشتگانه شهرستان اهواز است.

وی در پایان برگزاری جشن های طلوع امامت در مناطق هشتگانه اهواز را با ذکر تاریخ و محل برگزاری به شرح ذیل اعلام کرد:

1ـ منطقه یک؛ آخر آسفالت در 29 شهریورماه

2ـ منطقه دو؛ 42 هکتاری در 26 شهریورماه

3ـ منطقه سه؛ زوویه در 25 شهریورما

4ـ منطقه 4؛ لشکرآباد در 29 شهریورماه

5 ـ منطقه پنج؛ بوستان مالک اشتر در فرهنگ شهر در 25 شهریورماه

6- منطقه شش؛ پارک شهید سبحانی در 26 شهریورماه

7- منطقه هفت؛ جاده ساحلی به سوی عامری در 29 شهریورماه

8- منطقه هشت؛ کوی مدرس در 29 شهریورماه

گردهمایی روحانیون مستقر استان

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، ، با اشاره به برگزاری گردهمایی روحانیون مستقر استان ابراز داشت: گردهمایی روحانیون مستقر استان در مرکز سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار و روحانیون مستقر برای برنامه های توجیهی و هماهنگی آخرین وضعیت فعالیت های تبلیغی در مناطق روستایی و عشایری در آن حضور یافتند.

مسؤول امور مبلغان و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه گردهمایی مزبور درون سازمانی است، اظهار داشت: در این گردهمایی 120 روحانی برادر مستقر حضور و سخنانی درباره ماه محرم، چگونگی مدیریت برنامه ها و مراسمات، جلوگیری از آسیب های محرم بیان شد.

این مقام مسؤول در پایان گفت: روحانیون حاضر در این گردهمایی در سامانه سجام نامنویسی کرده اند.

اطعام 110 هزارنفر در عید غدیر

حجت‌الاسلام فاطمی کیا، دبیر اجرایی طرح ضیافت علوی با اشاره به اینکه این طرح برای پنجمین سال در خوزستان برگزار خواهد شد، افزود: امسال این طرح به همت بنیاد غدیر استان با بیش از 110 هزار پُرس غذا در کل استان و روز عید غدیر برگزار و غذاهای تهیه شده در شهرستان های استان و بیمارستان ها توزیع خواهد شد.

دبیر اجرایی طرح ضیافت علوی با بیان اینکه این طرح در شهرستان اهواز از سوی هیأت روضه الزهرا و مسجد الغدیر برگزار می شود، گفت: این طرح همراه با برنامه هایی همچون آزادی زندانیان و جشن های غدیر صورت خواهد گرفت و در مناطق گلستان، ملاشیه و قلعه کنعان اهواز با ظرفیت های پخت متفاوت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی کیا با اشاره به اینکه این طرح بزرگترین طرح ضیافتی کشور است، ابراز داشت:گرچه تاکنون مقدار زیادی از مواد اصلی تهیه شده است اما مردم در صورت ارائه کمک ها و سهیم شدن در این حرکت معنوی با شماره 09370982778تماس بگیرند.

وی با ابراز امیدواری از فراگیر شدن طرح ضیافت علوی در کشور و احیاء همیشگی آن اظهار داشت: در هیچکدام از مناسبت ها جز در ایام غدیر خم به اطعام تأکید فراوانی شده است و در این باره امام صادق(ع) بیان می‌کنند که « ثواب غذا دادن به یک نفر در روز عید غدیر برابر با ثواب اطعام همه انبیاء است».

دبیر اجرایی طرح ضیافت علوی، بابیان اینکه بیشتر مواد خام این طرح از سوی مردم تهیه شده است، ابراز داشت: محل پخت غذا بلوار جمهوری اسلامی، در کنار مسجد الغدیر است و توزیع غذا، روز سه ‌شنبه در ساعت ۱۰ برگزار که تعداد زیادی از غذا در اختیار بیمارستان‌ها و مناطق محروم اهواز قرار خواهد گرفت.

نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس

نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس عصر امروز ساعت 18 در سالن جلسات مجتمع فرهنگی تفریحی فجر برگزار می شود.

در این نشست سرهنگ ندایعلی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد پرداخت./303/9456/ب1

ارسال نظرات