۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۵۰۶۱۸
همزمان با عید امامت و ولایت؛

۳۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه تبریز معمم می شوند

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: همزمان با عید ولایت و امامت همچون سال‌های گذشته جمعی از طلاب مدارس علمیه شهر تبریز به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند.
تلبس طلاب

حجت الإسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با عید ولایت و امامت همچون سال‌های گذشته جمعی از طلاب مدارس علمیه شهر تبریز به لباس مقدس روحانیت ملبس خواهند شد.

وی با بیان اینکه آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه و رییس عالی حوزه‌های علمیه آذربایجانشرقی سخنران اصلی مراسم عمامه‌گذاری طلاب تبریز خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی ۳۰ نفر از طلاب مدارس علمیه شهر تبریز معمم خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه مراسم از ساعت ۹:۳۰ صبح در بیت امام جمعه تبریز با حضور اساتید، فضلا و اندیشمندان حوزوی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم طلاب توفیق تلبس به لباس مقدس روحانیت و قرارگیری در کسوت روحانیت را به دست خواهند آورد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم عمامه گذاری طلاب تبریز همه ساله همزمان با عید غدیرخم و میلاد امام زمان(عج) برگزار می شود که طی آن مراسم ها طلاب مدارس علمیه طالبیه، سفیران هدایت و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، اظهار داشت: بی شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است، در این واقعه، پیامبر اسلام مهم‏ترین مأموریت دوران رسالت خود را به انجام رساند.

وی افزود: مأموریت در اعلام جانشینی مولای متقیان علی(ع)، به منزله رساندن پیام رسالت بود و کوتاهی در آن مورد، به از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‏ انجامید، چنان که خداوند متعال درآیه 67 سوره مائده می‏ فرماید «ای پیامبر آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است، تبلیغ کن و اگر چنان نکنی، پیام و رسالت او را انجام نداده‏ ای و خداوند تو را از مردم حفظ می‏ فرماید».

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری واقعه غدیر خم را یکی از مسلّم‏ ترین مسائل تاریخ اسلام دانست و افزود: علاوه بر علمای بزرگ شیعه از جمله علامه امینی، بسیاری از علمای اهل‏ سنت نیز حدیث غدیر و واقعه آن را نقل کرده‏ اند که نشان از اهمیت این روز بزرگ دارد./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات