۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۵۰۶۴۷
آیت‌الله مهمان‌نواز:

افرادی که از اندیشه‌های اصیل انقلاب کوتاه آمده‌اند انقلابی نیستند

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که اندیشه‌های انقلابی خود را با افکار ضدانقلابی تلفیق کرده‌ و از آرمانهای اصلی و اصیل انقلاب اسلامی کوتاه آمده‌اند، دیگر انقلابی محسوب نمی‌شوند.
آیت الله مهمان نواز- دیدار با فرماندهان نظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با فرماندهان ارتش که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس موضوعی مهم در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی است؛ چرا که در آن دوران ملت ایران با استقامت، پایداری و لبیک به ندای ولایت فقیه، آینده ایران و نظام اسلامی را بیمه کردند.

وی با بیان اینکه اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون فداکاریها و ایثارگریهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، افزود: دفاع مقدس ریشه در آرمانهای دینی امام راحل و رهبر معظم انقلاب داشت و به همین دلیل هم به پیروزی رسید.

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه به تشریح دفاع مقدس پرداخت و گفت: کلمه دفاع در قرآن و روایات اسلامی به معنای قرار گرفتن دو گروه در مقابل هم است که برای دستیابی به منافعی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه دفاع موضوعی یک‌طرفه نبوده بلکه شامل دو طرف درگیر هم می‌شود، اضافه کرد: دفاع به معنای تسلیم نشدن و نپذیرفتن خواسته‌ها و اندیشه‌های گروه مقابل است؛ به همین دلیل اگر ما اکنون هم از اندیشه‌های انقلابی و آرمانهای اسلامی خود دست برداریم یعنی از دفاع از نظام خود دست برداشته‌ایم.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: ما زمانی مدافع نظام اسلامی هستیم که در راه تثبیت و تعمیق عقاید اسلامی و اندیشه‌های انقلابی خود تا پای جان استقامت کنیم نه آنکه با کوچک‌ترین مشکل دنیوی پا پس بکشیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد یا گروه‌هایی که از اندیشه‌های انقلابی خود کوتاه آمده‌اند، اما همچنان ادعای انقلابی بودن دارد، انقلاب مورد نظر آنها واقعی و درست نیست.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: نمی‌شود انقلاب خود را با افکار ضدانقلابی مخلوط کرده و با مخالفان اسلام و دین الهی هم‌سو و هم‌نظر شویم اما همچنان خود را انقلابی بدانیم.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بایستی همچنان اندیشه‌های انقلابی و اسلامی خود را حفظ کنیم، اضافه کرد: دشمن همواره دشمن بوده و دست از عداوت خود برنمی‌دارد.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: آمریکا همچنان دشمن ایران اسلامی بوده و هیچگاه دل او به حال کشور ما نمی‌سوزد؛ از این‌ رو باید همچون دوران دفاع مقدس هوشیار و بیدار باشیم.

گفتنی است، هفته دفاع مقدس از سی و یکم شهریور، سالگرد آغاز جنگ تحمیلی شروع شده و تا ششم مهر ادامه دارد./9314/202/ب2

ارسال نظرات