۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۵۰۶۵۰
با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در تبریز؛

راهکارهای توسعه همکاری های پژوهشی حوزه و دانشگاه بررسی شد

نشست بررسی راهکارهای ارتقاء و توسعه همکاری های مشترک پژوهشی حوزه و دانشگاه با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در تبریز برگزار شد.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی امروز در نشست بررسی راهکارهای ارتقاء و توسعه همکاری های مشترک پژوهشی حوزه و دانشگاه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در تبریز همراه بود، اظهار داشت: تولید علم و جنبش نرم‌افزاری مهم‌ترین مطالبه رهبر انقلاب از حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان این‌که توجه به توسعه پژوهش‌های مشترک میان حوزه و دانشگاه بهترین راهکار برای مقابله با معضلات و مشکلات نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌های وحدت حوزه و دانشگاه در عرصه‌های پژوهشی می تواند تجلی داشته باشد، نباید تنها روزی در سال آن هم در سالروز شهادت آیت الله مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر به هم‌اندیشی بپردازیم.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تعامل و هم‌اندیشی نخبگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه راهگشای امور خواهد بود، افزود: یکی از برنامه‌های دشمنان نظام، تفرقه و جدایی میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی است؛ این در حالی است که هر دو نهاد هدف مشترکی را دنبال می کنند.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی، اظهار داشت: دانشگاه تبریز در طول تاریخ تأسیس خود به پشتوانه تاریخ علمی و آموزشی این منطقه، علاوه بر پیشگامی در حوزه های علمی و آموزشی در بسیاری از عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیشتاز سایر دانشگاه های کشور بوده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در آغاز انقلاب فرهنگی، قیام 29 بهمن تبریز، عرصه سازندگی و پیروزی جنگ تحمیلی نقش تعیین کننده ای داشته و به خاطر شهادت 22 تن از دانشجویان به هنگام پشتیبانی از رزمندگان جبهه های جنگ تحمیلی به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه های کشور مطرح است.

پورمحمدی ادامه داد: براساس آخرین رتبه بندی مؤسسه بین المللی لایدن، این دانشگاه در رتبه 492 دنیا بوده و همچنین جزو یک درصد دانشگاه های تأثیرگذار جهان است، وجود 24 هزار دانشجو، بیش از 750 نفر هیأت علمی، 21 دانشکده، چندین دانشکده اقماری، پردیس بین المللی، بیش از 10 مرکز پژوهشی از دیگر ظرفیت های این دانشگاه است.

رییس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حوزه علوم اجتماعی و انسانی نیز به نوعی پیشتاز سایر دانشگاه ها است به طوری‌ که از 21 دانشکده و 10 مرکز پژوهشی موجود در این دانشگاه به ترتیب 6 دانشکده و سه مرکز مربوط به این حوزه است.

وی درباره توسعه همکاری های مشترک بین حوزه و دانشگاه نیز یادآور شد: به برکت این انقلاب در دهه ها و سال های اخیر توسعه همکاری مشترک در بخش های مختلف افزایش یافته و با برگزاری چنین نشست ها و جلساتی می توان بر توسعه همکاری مشترک شتاب بیشتری داد./935/202/ب2

ارسال نظرات