۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۵۰۶۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

انحرافات امروز جهان، حاصل غفلت از فلسفه غدیر است

استاد حوزه و دانشگاه بسیاری از انحرافات امروز امت اسلامی را به سبب غفلت از فلسفه غدیر دانست و گفت: تبعیت از ولی فقیه در زمان غیبت امام همچون اطاعت از آنها است که این در استمرار فلسفه غدیر است.
غدیر

حجت الاسلام علی نصیر پور، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دهه امامت و ولایت را فرصتی ارزشمند در راستای تبیین مبانی اعتقادی و فلسفه دانست و گفت: واقعه غدیر خم از ابتدا برای دشمنان اسلام اهمیت والایی داشته تا آنجا که در طول تاریخ همواره با آن مخالفت کرده اند.

وی تلاش دشمنان را مبتنی بر انحراف و فراموشی غدیر خواند و تصریح کرد: غدیر عید بزرگی است که با اتمام بعثت پیامبران، حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمین معرفی می شوند و رسالت همگان اثبات حقانیت و جایگاه آن در جامعه و امت اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه تحقق عزت و سعادتمندی بشر را در سایه امامت و ولایت خواند و خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات کنونی جهان اسلام دور ماندن از فلسفه غدیر است که اگر این اصل مهم، اساسی و خطیر برای امت اسلامی به خوبی تبیین می شد، بخش عمده ای از انحرافات و مخالفت های با اسلام وجود نداشت.  

حجت الاسلام نصیر پور یکی از شبهات جامعه اسلامی که دشمن میان امت اسلامی تزریق کرده را مساله ولایت فقیه خواند و یادآور شد: اطاعت، تبعیت و پیروی از ولی فقیه در زمان غیبت امام همچون اطاعت از آنهاست که این در استمرار فلسفه غدیر بوده و کسانی که اعتقاد به آن ندارند، درک درستی از غدیر نیز ندارند.

وی بسیاری از انحرافات امروز امت اسلامی را به سبب غفلت و فراموشی فلسفه غدیر عنوان و ابراز کرد: بدون شک اعلام رضایت خداوند، اتمام نعمت، اکمال دین و روز ناامیدی دشمنان چهار پیام غدیر است که اگر این مساله در جوامع اسلامی تبیین شود، بسیاری از گروه های انحرافی شکل نمی گیرند./302/864/ب1

ارسال نظرات