۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۵۰۶۸۰
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نیر:

غدیر به مسلمانان درس ولایتمداری و تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت را می آموزد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نیر گفت: غدیر خم به مسلمانان درس ولایت مداری و تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را می آموزد
غدیر خم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام شعبان پاک منش ضمن تبریک عید سعید غدیر خم در سخنانی گفت:عید غدیر تنها به‌عنوان واقعه ای تاریخی نیست، بلکه باید آن را روز اسلام خواند چراکه در این روز خداوند فرمود «الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» و امام حسن عسکری(ع) در کلامی، جمله «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را نشان و پرچمی برای شناخت حزب خدا می خواند.

وی گفت: بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. در این واقعه، پیامبر اسلام صلی‏ الله‏ علیه‏ و ‏آله مهم‏ترین مأموریت دوران پیامبریِ خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود، و کوتاهی در مورد آن، به از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‏انجامید؛ چنان که خداوندمتعالی درآیه ۶۷ سوره مائده می‏فرماید: «هان ای پیامبر! آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است، تبلیغ کن و اگر چنان نکنی، پیام و رسالت او را انجام نداده‏ای وخداوند تو را از مردم حفظ می ‏فرماید».

حجت الاسلام پاک منش در بخش دیگر از سخنان خود درباره اهمیت عید غدیر به‌عنوان بزرگ‏ترین و مهم‏ ترین اعیاد اسلامى گفت: فراوانى آداب و اعمال این روز، با اعمال هیچ روزى قابل مقایسه نیست و در این آداب و اعمال، همه گروه ‏ها مورد خطاب قرار گرفته ‏اند. از جمله آداب عبادى این روز، نماز شب و روز غدیر، نماز مسجد غدیر، روزه، یاد خدا و پیامبر، زیارت امیر مؤمنان على علیه‏ السلام و غسل مى ‏باشد. همچنین جشن و عید گرفتن، تبریک و تهنیت به پیامبر، امیر مؤمنان و یکدیگر، دید و بازدید، صدقه دادن، دیدار با رهبرى و بیعت و اتحاد و اجتماع، از جمله آداب اجتماعى و سیاسىِ سفارش شده در این روز است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نیر در ادامه با اشاره به وظایف روحانیون در راستای معرفی غدیر، عنوان داشت: باید آثار و برکات غدیر که مهمترین پیام آن ولایت و رهبری امیرمؤمنان (ع) و سایر ائمه اطهار (علیهم السلام) است را ترویج کرده و به گوش جهانیان برسانیم.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) تنها کسی بود که پس از رحلت رسول اکرم(ص) عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کرد و یک حکومت الهی را به وجود آورد.

حجت‌الاسلام پاک منش در پایان خاطرنشان کرد: غدیر به مسلمانان درس ولایت مداری و تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را می آموزد، از این رو انسان هایی که از مسأله غدیر درس گرفته و از دستورالعمل های حضرت علی(ع) پیروی کنند قطعا پیروز خواهند شد./907/102/ب2

ارسال نظرات