۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۵۰۶۹۳
به مناسبت شب عید غدیر خم؛

جشن عیدالله اکبر در حرم امام رضا برگزار شد

ویژه برنامه جشن شب عید غدیر، عیدالله اکبر شیعیان در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد.
جشن عیدالله اکبردر حرم امام رضا جشن عیدالله اکبردر حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امشب خیابانهای سطح شهر به ویژه خیابانهای منتهی به حرم امام رضا(ع) آذین بندی و چراغانی است و بسیاری از عاشقان و ولایتمداران با پخش شیرینی، شربت و شکلات از مردم پذیرایی می کنند.

به مناسبت گرامیداشت عید امامت و ولایت، از ساعات ابتدایی شب مراسم های جشن به همراه نورافشانی در محله های مختلف سطح شهر مشهد درحال برگزاری است.

همچنین در منازل سادات در حسینیه ها، مساجد، تکایا و اماکن مذهبی سطح شهر محفل جشن و سرور برپاست و مداحان و شاعران در مدح و منقبت مولایمان علی(ع) به مولودی خوانی می پردازند.

حریم ملک پاسبان آستان رضوی نیز در این شب باعظمت و باشکوه سرتاسر غرق نور و شادمانی است و هزاران عاشق و دلداده در این مکان قدسی جمع شده اند تا این عید بزرگ را جشن بگیرند.

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه جشن شب عید غدیر؛ عیدالله اکبر شیعیان در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با مرکزیت صحن جامع رضوی همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه برگزار شد.

این مراسم ساعتی قبل از نماز مغرب با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و با اجرای سرود و همخوانی گروه «ثامن الائمه» و سخنرانی حجت الاسلام محمدجواد نظافت با موضوع «امیرمؤمنان را بهتر بشناسیم» ادامه یافت.

با طنین نوای ملکوتی اذان مغرب در صحن و سرای رضوی زائران و مجاوران در صفهای منظم و به هم پیوسته آماده اقامه نماز به امامت آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران شدند.

ویژه برنامه «شکوه غدیر» پس از اقامه نماز با قرائت زیارت امین الله از سوی سید مهدی رضایی در جمع ولایتمداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه پیدا کرد.

اجرای سرود و تواشیح از سوی گروه «نوای یاس»، شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی، مدیحه سرایی سید مهدی میرداماد و سخرانی حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی از دیگر بخشهای این مراسم بود.

مراسم ازدواج 110 زوج مشهدی

گفتنی است، همزمان با جشن بزرگ مردمی غدیر در کانون جوالائمه، مراسم ازدواج 110 زوج مسجدی با اجرای سید جواد هاشمی و مداحی سید مصطفی قدمگاهی برگزار شد.

یادآور می شود، صبح عید غدیر ساعت 8:30 تا 9:30 حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی پذیرای عموم مردم در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) است./1308/202/ب2

ارسال نظرات