۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۵۰۷۰۶
آیت الله حائری شیرازی:

گروه تکفیری داعش همان منکران غدیر هستند

آیت الله حائری شیرازی با بیان این که گروه تکفیری داعش همان منکران غدیر هستند، گفت: کسانی که ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفتند ولایت الهی را پذیرفتند و آنهایی که نپذیرفتند در اصل ولایت طاغوت را پذیرا شدند و بعد از 50 سال کسانی که ولایت را پذیرفته بودند جزء شهدای کربلا شدند و در مقابل منکران از اشقیا بودند و امروز نیز این امر در نیروی مقاومت و داعش تجلی یافته است.
آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری عصر دوشنبه در کلاس درس اخلاق که به همت منتظران منجی(عج) در حسینه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: واقعه غدیر اتفاق عجیبی است که در اسلام رخ داد.

وی افزود: عده‌ای کشتن عده‌ای را که معتقد به غدیر هستند حلال می‌شمارند و برای بهشت رفتن تعداد مشخص می‌کنند تا انسان بی گناه بکشند.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه انسان باید از گوهر وجودش که حجت باطنی است تبعیت کند، بیان داشت: خداوند تنها به ارسال نبوت ظاهری اکتفا نکرد بلکه در نهاد انسان حجت و پیامبر باطنی قرار داد تا در قیامت طلبکار نباشد حال برخی از افراد حجت باطنی که همان عقل است درک می‌کنند، بعضی دیگر از درک آن غافل هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات الهی که درباره انبیای درونی و ظاهری نازل شده، گفت: ای فزندان آدم، اگر هادیانی از طرف من نزد شما آمدند و هر یک از شما تبعیت کرد از آینده و گذشته‌اش ترس نداشته باشد؛ هدایت الهی شامل انبیا و عقل خدادادی است که به انسان داده شده، هادی درونی هدایت اساسی است.

وی با اشاره به خصوصیات هادی درونی، ابراز کرد: عقل را می‌توان کشت ولی گول نمی‌خورد، زندان می‌توان کرد ولی تسلیم نمی‌شود، زیرا او نیز مانند انبیا است انبیا را کشتند ولی نتوانستند فریب دهند، اگر عقل فریب بخورد دیگر حجت نیست، عقل مانع نان به نرخ روز خوردن انسان می‌شود.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه چرا برخی نسبت به عقل احترام می‌گذارند ولی بعضی دیگر نسبت بدان بی اعتنا هستند، اظهار داشت: خداوند به انسان اختیار داده است که از حجت باطنی اطاعت کند یا نکند، زیرا او موجودی آزاد و آگاه است.

وی با بیان اینکه گاهی برخی از انسانها در انجام یک عمل به بایدها و نبایدها بها می‌دهند، تصریح کرد: انسان که به کمال رسید از ادراکش رونمایی می‌شود و مشخص می‌شود که اعمال ناشایست فجور و اعمال صالح عین تقوا است، انسانی که خود را تربیت کرد رستگار می‌شود ولی اگر عقل خود را مهجور و زندانی کرد خود را نابود کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مخلوقات خداوند همه حجتی بر وجود او هستند، گفت: گاهی برخی از انسانها با دیدن حجتهای الهی با وجود آنکه عقل آنان به درستی او اذعان دارند ولی بدان بی اعتنایی می‌کنند، در روز غدیر هم مردم به حق بی اعتنا شدند.

آیت الله حائری شیرازی اضافه کرد: کسانی که ولایت ایشان را پذیرفتند ولایت الهی را پذیرفتند و آنهایی که نپذیرفتند در اصل ولایت طاغوت را پذیرا شدند و بعد از 50 سال کسانی که ولایت را پذیرفته بودند جزء شهدای کربلا شدند و در مقابل منکران از اشقیا بودند و امروز نیز این امر در نیروی مقاومت و داعش تجلی یافته است./813/202/ب2

 

ارسال نظرات