۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸
کد خبر: ۴۵۰۷۲۸
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

ویژگی اصلی نظام ولایی وحدت است/ مردم باید از تاریخ درس بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان این که خصیصه اصلی نظام ولایی وحدت است، گفت: غفلت از ولایت به معنی خودسری و خود محوری و تشتت در جامعه است که مرم باید از تاریخ درس بگیرند و ولایت را تنها نگذارند.
حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری

حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که تشیع که اسلام ناب و راستین است بر محور ولایت استوار است، گفت: نظام ولایی بر محوریت امام استوار است و امت به دنبال امام حرکت می کند.

وی با بیان این که اگر امامت و ولایت نباشد نظام تشیع هم وجود نخواهد داشت، افزود: ممکن است افرادی محب اهل بیت(ع) باشند و بر مردم حکومت کنند ولی نظامی که نامش نظام شیعی باشد بدون ولایت ممکن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری خاطرنشان کرد: اگر کسی بگوید من شیعه ام و نظام ولایتی را قبول نداشته باشد این تشیع همان تسننی است که در خدمت استکبار قرار می گیرد زیرا در تسنن ولایت معنای درستی ندارد و هر کس غالب شد و توانست به هر طریقی حاکم شود واجب الاطاعه است ولی در شیعه ولایت اصولی دارد و باید متناسب با ولایت نبی اکرم(ص) باشد.

وی با بیان این که ولایت نیابت از معصوم(ع) است و باید به دست فقیه اسلام شناس شجاع آشنا با سیاست باشد، گفت: ما شاهدیم که در همین سالهایی که نظام تشیع در ایران شکل گرفت تمام چیزهایی که دشمنان بر علیه اسلام بافته بودند از اساس فرو ریخت.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: دشمنان می گفتند اسلام ضد علم است معلوم شد نظام شیعی پیشتاز در علم است؛ می گفتند اسلام ضد ترقی است، می بینیم که به جایی رسیده ایم که به هر وسیله ای می خواهند جلو رشد و ترقی ما را بگیرند؛ می گفتند اسلام افیون است؛ حال می بینند که اسلام دین تحرک و بیداری است.

وی تمام پیشرفت های ایران را به برکت ولایت دانست و ابراز داشت: این که در جوامع مسلمان دیگر به جان هم می افتند و همدیگر را می کشند به خاطر دوری از ولایت است زیرا در نظام ولایی همه اقشار باید مطیع ولایت باشند و ولایت اصل اولیه است و می بینیم که به برکت ولی فقیه اختلافات مهار می شود و ولی فقیه همه مردم حتی از سایر ادیان را در یک صف بسیج کرد و این خصیصه اصلی نظام ولایت است که وحدت بخش است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری رشد و کمال جامعه انسانی را منوط به استقرار نظام ولایی در سراسر دنیا دانست و افزود: محروم کردن بشریت از نعمت نظام ولایی ظلم به بشریت است زیرا اگر ولایت معصوم بر جهان حاکم شود انسان به قله سعادت و کمال خواهد رسید.

وی با بیان این که غفلت از ولایت به معنی خودسری و خود محوری و تشتت در جامعه است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه دنباله ولایت اهل بیت(ع) است و همان وظایفی که مردم و جامعه در رابطه با اطاعت از معصوم(ع) دارند در رابطه با ولایت فقیه هم دارند؛ مضمون سخن حضرت علی(ع) در نهج البلاغه این است که نه باید از ولایت جلوتر حرکت کرد و نه از او عقب افتاد بلکه باید همواره در راستا و همراه با ولایت بود.

مسؤولیت در نظام ولایی مساوی زحمت و رنج است

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه خود محوری را مهمترین عامل جدایی از ولایت عنوان کرد و گفت: برخی از افراد وقتی می بینند به جایگاهی که می خواستند نرسیدند به مخالفت با ولایت بر می خیزند، افراد باید بدانند که در نظام ولایی مسؤولیت مساوی با زحمت و رنج است و لذت و کامیابی نیست.

وی با بیان این که عده ای خیال می کنند که چون به مقامی نرسیده اند به آنها ظلم شده است، افزود: این از پیامدهای خود محوری و دنیا طلبی است و گاهی هم این جدایی از ولایت در لباس تقدس و به بهانه های سیاسی است که در طول تاریخ از صدر اسلام تا کنون بوده است و مردم باید از تاریخ درس بگیرند و این موارد را تشخیص دهند و ولایت را یاری کنند./843/ت302/ی

ارسال نظرات