۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۵۰۷۵۸
کارشناس مذهبی:

انتظار همراه با تبعیت از ولایت فقیه ویژگی خانواده شیعه است

حجت‌الاسلام راجی در بیان خصوصیت خانواده‌ پیرو علی‌(ع)، گفت: خانواده‌های شیعه همیشه منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند و این انتظار همراه با تبعیت از ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.
راجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد، شب گذشته در مراسم جشن عید سعید غدیرخم ضمن تبریک این ایام به مؤلفه‌هایی که خانواده شیعه باید داشته باشد، اشاره کرد و گفت: نخستین اصلی که باید در خانواده‌های شیعه انجام پذیرد، اصل نصیحت است.

وی افزود: نصیحت شامل نصیحت کردن و نصیحت پذیرفتن می‌شود. در خانواده‌هایی که پیرو حضرت علی(ع) هستند باید روشی پیش گرفته شود که افراد یکدیگر را نصیحت کنند و همچنین به نصیحت یکدیگر عمل نمایند.

حجت‌الاسلام راجی با بیان این‌که هر کاری باید در زمان خاصی انجام شود، اظهار داشت: پدر و مادر باید بدانند زمان نصیحت کردن فرزندشان چه زمانی است. نصیحت باید به موقع و در بزنگاه به فرزندان داده شود تا بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین باید توجه داشت که نصیحت باید موقعیت‌سنجی شود تا موقعیت مناسبی برای آن باشد.

وی درباره اصل دومی که باید در خانواده‌های شیعه رعایت شود، گفت: خانواده‌های شیعه باید نماز محور باشند. پدر و مادر باید فرزندانشان را به نماز سفارش کنند البته باید توجه داشته باشند که این سفارش حالت اجبار به خود نگیرد و فرزندان از نماز و عبادت دلزده نشوند.

امام جماعت مسجد دانشگاه فردوسی در ادامه گفت: سومین اصلی که در خانواده‌های شیعه باید رعایت شود، اصل والدین محوری است. احترام به والدین کاری نیست که فراموش شود یا بخواهند آن را پشت‌گوش بی‌اندازند.

وی در پایان آخرین اصلی را که خانواده شیعه رعایت می‌کنند، اصل ولایت عنوان کرد و افزود: خانواده‌های شیعه همیشه منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند و این انتظار همراه با تبعیت از ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.

گفتنی است، این مراسم در محوطه بازارچه کتاب گلستان به همت گروه‌های مذهبی و هیأت‌های خیمه الانتظار، خدمتگزاران مکتب الرضا(ع)،‌ لبیک، راه حق، رایه‌الشهدا(دانشجویان و طلاب) و هیأت‌الشهدا(حسینیه قرآن و عترت) برگزار شد./202/862/ب1

ارسال نظرات