۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۵۰۷۶۰
کارشناس مسائل مذهبی:

پشت کردن به ولایت و تکیه بر طاغوت سقیفه ساز است

حجت الاسلام خادم القرآنی گفت: غدیر به ما آموخت که پشت کردن به ولایت و تکیه بر طاغوت و استکبار سقیفه ساز است و سالهای سال انسان را از مسیر ‏هدایت به عقب می راند چنانچه در طول تاریخ از این دست اتفاقات مکرر رقم خورده است.‏
غدیر

حجت الاسلام اکبر خادم القرآنی، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با نتایج و درسهای عبرت آموز غدیر و کاربرد آن در زمان حاضر، گفت: یکی از درسهایی که ما از واقعه غدیر می گیریم این است که دست در دست ولایت مقابل استکبار جهانی بایستیم و با یاری جستن از خداوند متعال، استقامت و پایداری کنیم، زیرا خدا و هدایت الهی همراه ما است.

وی ادامه داد: غدیر به ما آموخت که پشت کردن به ولایت و تکیه بر طاغوت و استکبار سقیفه ساز است و سالهای سال انسان را از مسیر هدایت به عقب می راند چنانچه در طول تاریخ از این دست اتفاقات مکرر رقم خورده است.

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: در نظام فکری دینی که در بستر جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و از عناصر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است بی اعتمادی مطلق به قدرتهای سلطه گر جهان است که امروز مظهر آن آمریکا است، بی اعتمادی مطلق به طاغوت نتیجه عقلانیت ناشی از فکر و عمق و تجربه است.

حجت الاسلام خادم القرآنی تصریح کرد: بعد از واقعه غدیر و هزاران سال بعد از آن در قضیه مشروطه هنگامی که به انگلیسیها اعتماد و راه به سمت سفارت آنها کج شد ضربه اساسی وارد و نتیجه آن 75 تا 100 سال عقب ماندن کشور شد.

وی بیان داشت: همه مردم و مسؤولان باید تلاش کنند که تفکر ضد استکباری و ضد ظاغوتی در جهان گسترش یابد در غیر این صورت مجبور به پیروی از نظمهای ترسیمی قدرتهای سلطه گر خواهیم شد که متاسفانه عده ای دانسته یا ندانسته در حال تکرار این موضوع هستند.

کارشناس مسائل مذهبی، توضیح داد: اگر ما انگیزه، ایمان و تقابل با استکبار را در افکار خود تقویت کنیم بر تدابیر همه جانبه دشمنان فائق خواهیم آمد و بر خلاف تصور برخی که خیال می کنند محاصره شده ایم، همه دشمنان را به خاک خواهیم نشاند./303/869/ب1

ارسال نظرات