۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۵۰۷۷۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان:

غدیر احیا کننده مکتب اهل بیت در ‏دنیا است

حجت الاسلام ارزانی عید غدیر خم را عید همه انسانهای آزاده و منصف جهان دانست و گفت: غدیر می تواند مکتب اهل بیت(ع) و مکتب الله را در ‏دنیا احیا کند، چرا که همه انسانها در فطرت مشترک هستند.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در برنامه زنده رود که از سیمای اصفهان پخش شد، گفت: خداوند بنا دارد تا رسالت که از حضرت آدم(ع) شروع شد تا قیامت ادامه داشته باشد، این نقشه راه پروردگار عالم کاملاً برنامه ریزی شده و ابتدا، انتها و برنامه مسیر در زمانهای مختلف طرح ریزی شده است و عید غدیر خم آن قدر مهم است که اگر خاتم پیامبران(ص) در آن روز ابلاغ ولایت امیرمؤمنان(ع) را نمی کرد رسالتش را انجام نداده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان ادامه داد: غدیر خم هم بخشی از نقشه خداوند بود، سؤالی که وجود دارد این است که چرا معرفی ولایت امیرمؤمنان(ع) در منا و در کنار کعبه انجام نشد، ظاهراً قرار بر این بوده تا مکانی مشخص برای این ابلاغ بزرگ اختصاص داده شود و محلی مخصوص تأسیس شود.

وی افزود: برخی اشکال می کنند که تبیین واقعه غدیر خم می تواند موجب اختلاف بین مسلمانان و شیعه وسنی شود، در حالی که اصلاً اینطور نیست و عید غدیر خم می تواند موجب وحدت در دنیای اسلام باشد، امیر مؤمنان(ع) وقتی که می خواستند مالک اشتر را برای فرمانداری مصر روانه کنند به مالک فرمودند به مصر که میروی مراقب باش همه مردم آنجا یا برادر و هم دین تو هستند و یا اینکه انسانی مانند تو هستند که تو با آنها در فطرت و خلقت مشترک هستید.

حجت الاسلام ارزانی اظهار داشت: بسیاری از مردم آن روز مصر از قبطیان مسیحی بودند، امروز هر انسان آزاد مردی در دنیا می تواند از این الگوی امام علی(ع) استفاده کند، از این رو غدیر می تواند مکتب اهل بیت(ع) را در دنیا احیاء کند، احیای مکتب اهل بیت(ع) همان احیای مکتب الله است و چون همه انسانها در فطرت مشترک هستند می بینیم که جرق جرداق مسیحی ‏با امیرمؤمنان(ع) ارتباط عمیقی برقرار می کند که گویی با او هم عصر و هم مذهب بوده است.

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اصفهان ‏ابراز داشت: جرق جرداق مسیحی می گوید من نهج البلاغه را 200 بار خوانده ام، ابن ابی الحدید که سنی مذهب است می گوید نهج البلاغه را 1000 بار خوانده ام و شرح ابن ابی الحدید بر نهج البلاغه شرحی خاص و بسیار زیباست.

وی گفت: وقتی خورشید تابان در حال تابش باشد دیگر کسی سؤال نمی کند که این خورشید از کجا آمده بلکه همه می خواهند تا از نور آن استفاده کنند، بنابراین یک دانشمند مسیحی می گوید هر انسان منصفی دوستدار علی(ع) است چرا که ایشان افتخار تاریخ است و متعلق به گروه خاصی نیست و حق در من مسیحی آنچنان آشکار شد که من هم علوی شدم.

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اصفهان ‏بیان داشت: بنابراین عید غدیر عید همه انسانهای آزاده و منصف جهان است، از مراسم روز عید غدیر بستن پیمان عقد اخوت میان مسلمانان است، عقد اخوت یعنی دو نفر همواره دوست و پشتیبان یکدیگر هستند و جامعه امروز ما به شدت نیازمند این عقد اخوتها است./203/869/ب1

ارسال نظرات