۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۵۰۷۷۵
همزمان با عید غدیر؛

۳۰ طلبه حوزه علمیه تبریز معمم شدند

پیش از ظهر امروز همزمان با عید امامت و ولایت، ۳۰ نفر از طلاب حوزه علمیه تبریز در بیت آیت الله مجتهد شبستری معمم شدند.
کارگاه تلبس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) تبریز، پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه تبریز، اظهار داشت: حوزه علمیه تبریز در طول سال دو نوبت مراسم عمامه گذاری در نیمه شعبان و عید غدیر برگزار می کند.

وی با اشاره به روال انتخاب و برگزاری مراسم عمامه گذاری، ابراز داشت: طلابی که در مراسم عمامه گذاری حضور دارند بعد از گذراندن روال معمول در آیین عمامه گذاری حضور پیدا می کنند، طلاب بعد از اتمام پایه ۵، شرکت در مصاحبه و کلاسهای خاص تلبس و بعد از نتیجه آمار و بررسی و ثبت در سایت در این مراسم برای عمامه گذاری حضور دارند.

مدیر مدرسه علمیه تبریز با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن و تهاجمات جریان وهابیت و شبهه افکنیها، ابراز داشت: امروز روحانیت نیاز ضروری جامعه برای مقابله با شبهات و تهاجات است، امروز با توجه به این مشکلات فرهنگی از هر زمانی نیاز به روحانیت بیشتر از گذشته است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی حوزه های علمیه تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و دینی است، تصریح کرد: امروز طلاب با تلبس به لباس روحانیت در صف مبلغان و مبارزان عرصه فرهنگی و دینی قرار خواهند گرفت و در برابر تهاجمات فرهنگی و شبهه افکنیهای وهابیت وارد عرصه تبلیغ خواهند شد.

حجت الاسلام ناصری تصریح کرد: حوزه های علمیه تبریز، پربار و خاستگاه علمای بزرگ و مراجع گرانقدری بوده است، برای بازیابی این هویت علمی و مذهبی لازم است مسؤولان و متولیان امر توجه بیشتری داشته باشند همچنین امید است منابع لازم جهت افزایش ارتباط میان حوزه ها و طلاب نیز تأمین شود.

وی با بیان اینکه تبریز و استان آذربایجان شرقی استانی ولایتمدار و متدین است، ادامه داد: در این استان استقبال برای حضور در حوزه های علمیه بیش از گذشته است و هر سال میزان استقبال علاقه مندان برای حضور در حوزه های علمیه و شرکت در پای درس امام صادق (ع) افزایش پیدا می کند.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه امسال در حوزه علمیه تبریز بالغ بر ۱۵۰ نفر پذیرش شده است، ابراز داشت: مسؤولان حوزه علمیه در نهایت همکاری و همیاری مشکلات حوزه علمیه و طلاب را بررسی و کمکهای لازم و تلاشهای لازم را برای توسعه حوزه علمیه استان انجام می دهند.

گفتنی است در این مراسم ۳۰ نفر از طلاب حوزه علمیه تبریز توفیق تلبس به لباس روحانیت را پیدا کردند./202/854/ب1

ارسال نظرات