۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۵۰۷۷۹
حجت الاسلام صمدی آملی تبیین کرد؛

نقش روز هجدهم ذی الحجه در تعیین وصایت پیامبران الهی

حجت الاسلام صمدی آملی گفت: هر پیامبری می خواست برای خود وصی تعیین کند این کار را در روز هجدهم ذی الحجه صورت می داده که این امر نشانگر نقش روز هجدهم ذی الحجه در تعیین وصایت است.
صمدی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم جشن عید سعید غدیرخم که در مسجد امام حسین(ع) خیابان امام رضا(ع) آمل برگزار شد اظهار داشت: در روز عزیز و گرانقدری قرار داریم که یوم عهد معهود در آسمانها و یوم میثاق در زمین است.

وی تصریح کرد: در این روز سادات به همه ما فخر دارند که جد اعلی بزرگوارشان با انتصاب شایسته الهی به عنوان وصی پیامبر گرامی اسلام زمینه اکمال دین شده است.

حجت الاسلام صمدی آملی اظهار داشت: دینی که از حضرت آدم شروع شد و تا زمان پیامبر گرامی اسلام به اوج عظمت خود رسید در این روز نورانی در مسیر اکمال خود قرار گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نعمت الهی که بزرگترین شی گرانبهای خداوند متعال است و حضرت حق آن را از زبان همه انبیا و در مرتبه نهایی از سوی پیامبر گرامی اسلام به همگان القا کرد که در روز غدیر به وصایت امام علی(ع) رسیده است.

وی با بیان این که روز هجدهم ذی الحجه در طول تاریخ بشریت برنامه ای ارزنده برای تعیین وصی در عالم است، گفت: این روز همان یوم عهد معهود است از این رو ضرورت دارد در پاسداشت آن کوشا باشیم.

حجت الاسلام صمدی آملی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام امر معرفی امام علی(ع) را نگه داشت تا در روز هجدهم ذی الحجه این کار را انجام دهد که اگر صورت نمی گرفت به مانند آن بود رسالت خود را انجام نداده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر پیامبر گرامی اسلام می خواست کار ابلاغ را در ایام حج صورت دهد یکی از لطایفش به سبب آن سوی عالم است که یوم عهد مربوط به آسمانها و سیر نزولی که ظرف ظهور عهد است.

وی تصریح کرد: واقعه غدیر تجلی عقد اخوت امام علی(ع) با پیامبر گرامی اسلام بوده که این برادری از قبل و در آسمانها نیز بسته شده است.

حجت الاسلام صمدی آملی افزود: هر پیامبری می خواست برای خود وصی تعیین کند این کار را در روز هجدهم ذی الحجه صورت می داده که نشانگر نقش روز هجدهم ذی الحجه در تعیین وصایت است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هرکسی برادر پیامبر شود وصی ایشان است، گفت: ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه شود که وصایت مترتب بر اخوت است.

وی ادامه داد: روز هجدهم ذی الحجه موضوعیت دارد که پیامبر گرامی اسلام فرمود همه زائران در منطقه غدیر حضور پیدا کنند تا ابلاغ پیام به امام علی(ع) داشته باشد.

حجت الاسلام صمدی آملی روز غدیر را فرصت خوبی برای ایجاد عقد اخوت دانست و تصریح کرد: ما بلد نیستیم تا عقد اخوت بخوانیم و حق ضایع می شود که از لطایف نظام هستی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اخوت پیامبر گرامی اسلام با امام علی(ع) یکی از بزرگترین ادله مولا بودن حاکمیت تصرفی و آقایی امام علی(ع) است که باید به این امر مهم توجه شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهارداشت: هر نقطه ای پای ناس به میان آید خطرناک است و باید توجه و مراقبت شایسته ای صورت گیرد که آخرین کلمه قرآن کریم نیز به ناس ختم می شود.

گفتنی است، ویژه برنامه های جشن عید غدیرخم در مناطق شهری و روستایی و اماکن مذهبی شهرستان آمل در حال انجام است./202/1314/ب1

ارسال نظرات