۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۰۷۸۳
استاد حوزه و دانشگاه:

پیام واقعه غدیر حرکت در مسیر ولایت است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که پیام واقعه غدیر حرکت در مسیر ولایت است، گفت:‌ باید پیرو واقعی ولایت باشیم و در این راه نورانی و شایسته گام برداریم چون زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد نیکزاد، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم جشن عید سعید غدیرخم که در مسجد اسک آمل برگزار شد اظهار داشت: در ایام نورانی و گرانقدری قرار داریم و ضرورت دارد نهایت بهره برداری از این روز را برای تکامل خود داشته باشیم.

وی افزود: نیاز است از این فرصتهای ارزشمند و گرانقدر در مسیر سعادت و تعالی خود بهره گیری کنیم که زمینه ای برای ارتقای معنویت و معرفت انسان است.

حجت الاسلام نیکزاد تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر اعلام ولایت امام علی(ع) را صورت داده است تا دین در مسیر تکمیل قرار گیرد و باید این واقعه گرانقدر را به نحو شایسته ای گرامی بداریم.

وی اظهار داشت: جبرییل در منطقه غدیر با فعل امر به نزد پیامبر گرامی اسلام آمد تا آن دستوری که خداوند متعال داده است را ابلاغ کند؛ پیامبر اکرم نیز این امر مهم و اساسی را صورت داده و امام علی(ع) را معرفی کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ضرورت دارد در مسیر ترویج فرهنگ غدیر کوشا باشیم و اهتمام شایسته ای در مسیر شناساندن ابعاد این واقعه ارزشمند و گرانقدر صورت دهیم.  

وی با بیان این که ترویج فرهنگ غدیر عاملی برای سعادت و تعالی است، گفت: ضرورت دارد تلاشهای ارزنده ای برای پاسداشت واقعه غدیر و تبیین والای آن صورت گیرد چون برکات و دستاوردهای بسیاری دارد.

حجت الاسلام نیکزاد تصریح کرد: ترویج فرهنگ غدیر در مسیر بهره گیری از ولایت است که باید در این عرصه کوشا بوده و به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است قدم برداریم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه عده ای داریم که از ولایت جلوتر حرکت می کنند و عده ای نیز از ولایت عقب هستند که نباید اینگونه باشد.

وی با بیان این‌که پیام واقعه غدیر حرکت در مسیر ولایت است، گفت:‌ باید پیرو واقعی ولایت باشیم و در این راه نورانی و شایسته گام برداریم چون زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود.

حجت الاسلام نیکزاد تصریح کرد: بهره گیری از رهنمودهای ولایت امری مهم و اساسی است که باید در این عرصه کوشا بوده و در محضر ولایت قرار گیریم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تحقق رهنمودهای ولایت فقیه زمینه ساز خنثی شدن هجمه ها و حربه های دشمنان می شود از این رو همواره باید خود را تابع ولایت فقیه دانسته و در این مسیر عزم شایسته ای داشته باشیم.

وی اظهار داشت: انسان باید از فرهنگ غدیر بهره گیری کرده و پیام والای این واقعه ارزشمند را در برنامه های زندگی خود قرار دهد تا بتوانیم پیرو واقعی راه ولایت باشیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های دهه ولایت و عید سعید غدیرخم در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار شد./202/1314/ب1

ارسال نظرات