۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۰۷۸۵
استاد حوزه علمیه:

عزت نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه است

استاد حوزه و دانشگاه مشهد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه الهی دارد، گفت: خدا امروز به نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه عزت داده است.
دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه و دانشگاه مشهد ظهر امروز در جمع مردم بیرجند، اظهار داشت: روز عید سعید غدیرخم یکی از اعیاد بزرگ شیعیان است و با توجه به این عید پرعظمت اطاعت و بندگی در رأس اسلام شناسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عید سعید غدیرخم مظهر تجلی ولایت است، افزود: برای امروز اعمال گوناگونی مانند روزه گرفتن، غسل، خواندن دو رکعت نماز و دیگر دعاها وجود دارد اما در رأس تمام این طاعات و عبادات پذیرش ولایت خدا است.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد با بیان اینکه طاعت و بندگی خدا تنها نماز خواندن و عبادت نیست بلکه سرسپردگی به خدا است، گفت: امروزه در رأس تمامی طاعت‌ها پذیرش فرمان خدا قرار دارد، امروز هر مسلمانی که می‌خواهد خود را محک بزند ابتدا باید فرمان خدا را انجام دهد.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه استان خراسان جنوبی عالم پرور و مهد علما است، تصریح کرد: خراسان جنوبی در کشور رکورد دار برگزاری بیشترین جشن‌های امیرمومنان(ع) است و حتی در دیگر استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور مانند خراسان جنوبی جشن‌ گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه این جشن‌ها و ولایتمداری‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد و در سال‌های دیگر نیز پررنگ شود، ادامه داد: خراسان جنوبی استانی دارای مردم فرهنگی، مومن و ولایتمدار است و باید بیشتر از دیگر استان‌ها این تجلی ولایت را ادامه دهد.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد با بیان اینکه بین اکمال و اتمام تفاوت وجود دارد بنابراین غدیر روز اتمام دین نیست بلکه روز اکمال دین است، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن غدیر، زنده نگه داشتن اسلام است چرا که دین با وجود امام علی (ع) کامل شده است، غدیر یعنی اسلام و دین نیز همان اسلام اصلی است.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران شناسنامه دارد و کوردلان عالم به نظام نگاه کنند و بدانند این انقلاب ریشه الهی دارد، اظهار کرد: دشمنان  این مرز و بوم ذلیل هستند، خدا امروزه به نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه عزت داده است.

وی با بیان اینکه اگر مسلمانی امروزه سرسوزنی خیال کند آل‌سعود و وهابیت مسلمان هستند کافر است، ادامه داد: آقای نتانیاهو از پادشاه عربستان به دلیل اینکه ایرانی‌ها را اجازه حج نداده است تشکر می‌کند و در نامه خود به پادشاه عربستان توصیه می‌کند حج باید عبادی باشد نه سیاسی و ما نیز از شما تشکر می‌کنیم که نگاه مسلمانان را به اسرائیل تغییر دادید.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد با بیان اینکه این دشمنان جنایتکار هستند و دست به هر جنایتی می‌زنند، تصریح کرد: امروز اسلام ناب محمدی(ص) در زیر سایه ولایت فقیه دارای عزت است، امروز اسلام پرچم‌داری به نام ولایت فقیه مقام معظم رهبری را دارد و امروز این نظام و رهبری در ولایت علوی علی(ع) قرار دارد./202/880/ب1

ارسال نظرات