۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۵۰۸۰۷
با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

اجتماع باشکوه غدیریون در شهرکرد برگزار شد

اجتماع باشکوه غدیریون، همزمان با عید فرخنده غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مسؤولان، روحانیان، طلاب و عموم مردم به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.
جشن عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اجتماع باشکوه غدیریون، ظهر امروز همزمان با عید فرخنده غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مسؤولان، روحانیان، طلاب و عموم مردم به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

قرائت زیارت امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع)، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شعرخوانی شعرایی که در محضر رهبر معظم انقلاب شعرخوانی کرده ‌اند، مراسم عمامه گذاری 12 نفر از طلاب استان، قرائت عقد اخوت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت امام عل (ع) به صورت دسته جمعی و قرعه کشی و اعطای هدیه به 18 نفر از شرکت کنندگان از برنامه های این اجتماع بزرگ بود.

حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی، دبیر اجرایی بنیاد بین ‌اللملی غدیر چهارمحال و بختیاری در این اجتماع باشکوه، با اشاره به اینکه در هفته امامت و ولایت بیش از 20 ویژه برنامه در استان برگزار می شود، افزود: رویکرد همه برنامه مردم محور است و با حضور عموم مردم برگزار می شود.

وی عید غدیر را مهمترین و بزرگترین موضوع در جهان و جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه ریشه در غدیر داشته و در واقع اساس و پایه نظام اسلامی بر فلسفه غدیر استوار است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه موضوع غدیر و ولایت مهمترین مسأله دنیای اسلام محسوب می‌ شوند، خاطرنشان کرد: به فضل الهی موضوع ولایت روز به‌ روز در دنیا شناخته ‌تر شده و درخشش آن در جامعه اسلامی افزایش می‌ یابد.

به گفته دبیر اجرایی بنیاد بین ‌اللملی غدیر چهارمحال و بختیاری، همه مسائل دنیای اسلام به‌ نوعی ریشه در غدیر و فلسفه آن دارند و نور غدیر و نعمت ولایت است که بر همه جهان می‌تابد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه پیروی از ولایت تنها راه نجات و عامل سعادتمندی در دنیا و آخرت است، اضافه کرد: افرادی که می ‌خواهند راه درست را انتخاب کرده و به سعادت برسند بایستی ولایت را معیار اعمال و رفتار خود قرار دهند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: ملت مسلمان ایران و آزادگان جهان باید رهبری را ملاک و معیار خود قرار داده و ببینند رهبری چه رهنمود و اندیشه ‌ای را تشریح و تبیین می ‌کنند تا بر اساس آن حرکت کنند.

وی با بیان اینکه اگر بر مبنای فرمایشات و رهنمودهای ولی فقیه رفتار کنیم بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود، تصریح کرد: همه مردم و مسؤولان باید تلاش کنند در عمل ولایتمدار باشند وگرنه اگر قرار باشد مدعی پیروی از ولایت باشند و در مسیر دیگری حرکت کنند، انقلابی نخواهند بود./202/9457/ب1

ارسال نظرات