۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۰۸۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

غدیر عید ولایت و روز اتمام نعمت الهی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: غدیر عید امامت و ولایت و روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی است.
حجت الاسلام سروستانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن غدیر، این عید را عید امامت و ولایت و روز اکمال دین و اتمام نعمت از سوی ذات باریتعالی عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: روز 18 ذی الحجه در سرزمین غدیر، که ما بین مکه مکرمه و مدینه منوره است، نعمت ولایت و امامت به عنوان یکی از نعمت های ارزشمند الهی از جانب ذات ربوبی بر جهان بشریت ارزانی شده است.

وی اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی برای راهنمایی و هدایت جامعه بشری حجت هایی را تعیین کرده و این حجت ها تحت عنوان پیامبر، نبی و مرسل برای آشناسازی افراد جامعه با دستورات الهی نقش خود را ایفا می کردند که مسؤولیت هر کدام از این فرستادگان الهی متفاوت بود.

حجت الاسلام سروستانی گفت: پیامبر اسلام آخرین پیامبر الهی بود که با بعثت و نازل شدن قرآن کریم بر سینه ایشان، اسلام به عنوان کامل ترین و جامع ترین دین بر مردم جهان ارزانی شد و همگان با هر عقیده و مذهب و گرایش و دینی که دارا بودند می بایست از این دین تبعیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: بعد از ختم نبوت و رسالت همواره جامعه بشری نیاز به راهنما دارد بدین منظور در واپسین لحظات عمر پیامبر اسلام نعمت ولایت و امامت به پیامبر ابلاغ شده است که این دژ محکم در جهت استمرار راه نبوت و حجت الهی بر بندگانش نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: بر اساس آیه 67 سوره مائده (يَأَيهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْك مِن رَّبِّك وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ) پیامبر اسلام رسالت خطیر که ابلاغ امامت از جانب خداوند بود را عملی کردند و پس از اقامه نماز ظهر و عصر مهیای انجام فرمان الهی شدند.

حجت الاسلام سروستانی تاکید کرد: در آن لحظه همگان حاضر بودند که پیامبر اسلام (ص) دست پسر عم خود، حضرت علی بن ابیطالب (ع) را گرفته و او را به مردم معرفی کرده و فرمودند: ایها الناس من کنت مولاه فهذا علی مولاه.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: در این روز در حقیقت دو نعمت ابلاغ شد، یکی نعمت بزرگ ولایت و دیگری انتصاب اشرف مخلوقات عالم پس از پیامبر اسلام (ص) به عنوان سکاندار این منصب الهی است.

وی با اشاره به ویژگی های ممتاز حضرت امام علی (ع) ایشان را اسبق الناس در ایمان به خداوند و رسولش، ازهد الناس، اعبدالناس، و اعلم الناس عنوان کرد./101/833/ب1

ارسال نظرات