۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۴۵۰۸۵۶
استاد حوزه علمیه قم:

جهنم جایگاه منحرفان غدیر به سبب تحریف در روایات است

استاد حوزه علمیه قم روی کار آمدن بنی امیه را حاصل انحراف از غدیر دانست و آنان را مطابق بیان رسول خدا(ص) شجره ملعونه خواند و گفت: تحریف در پیام دین هدف منحرفان غدیر است.
حجت الاسلام ضیاء توحیدی - استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ضیاء توحیدی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در سومین شب از نهمین اجلاس بزرگداشت غدیر، با بیان این که برخی منحرفان غدیر به رسول خدا(ص) نسبت دروغ می دهند، جایگاه ابدی آنان را جهنم دانست و گفت: این مجازات حاصل عمل آنان یعنی تحریف در کلام الهی است.

وی ادامه داد:  بدون شک باید خداوند متعال را به سبب نهادینه کردن افرادی همچون ما در پیروی از تشیع و امیرمؤمنان(ع) سپاس گفت و هیچ گاه راه ناسپاسی و قدرناشناسی را پیش نگرفت.  

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پیامدهای انحراف از غدیر، به تأکید خداوند نسبت به ابلاغ رسالت الهی در حجة الوداع اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند متعال می گوید اگر به رسالت الهی بی اهمیت بودید و اصل دین را ابلاغ نمی کردید، دین در خطر نابودی قرار می گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین توحیدی با تأکید بر دنبال کردن منابع اسلام شناسی در کتب منحرفان غدیر، یادآور شد: بدون شک باید آثار حاصل از پیروی منحرفان غدیر و یا تبعیت از ائمه اطهار(ع) را در مسأله توحید، نبوت، معاد، اخلاقیات  و مسائل عبادی و سیاسی به دقت بررسی و تحلیل کرد.

وی با اشاره به شیوه معرفی پیامبران اولو العزم از سوی حق تعالی، پیامبران را برگزیدگان عالم خلقت و الگوهایی برای بشریت دانست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: چندین سال پس از خلافت ابوبکر اعتقادات در این راستا شد که هر کس در حین عصبانی شدن همسر خود را تهدید به سه طلاقه کردن کند، دیگر همان لحظه از او جدا شده و امکان بازگشت وجود ندارد که در اثر این فتوا خانواده های زیادی از هم پاشیده و بنیان نظام در معرض خطر و تهدید قرار گرفت و این حاصل انحراف از غدیر بود.

وی اعتقاد منحرفان از غدیر پس از رحلت رسول خدا(ص) را مبنی بر سزاوارتر بودن ابوبکر بر تکیه زدن در مسند خلافت دانست و یادآور شد: بی شک در پس این تهدید به بدنه جامعه اسلامی آسیب های جدی وارد می شود.

هر بدعت در مسیر سعادت پروردگار، عامل ذلالت منحرفان است

استاد حوزه علمیه قم به لزوم معرفی امیرمؤمنان(ع) در جایگاه ولایت پس از رحلت رسول خدا(ص) اشاره کرد و گفت: همگان در عین آگاهی به ضرورت حضور امیرمؤمنان(ع) از ایشان تبعیت نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین توحیدی هر بدعتی را در برابر راه سعادت الهی مایه ذلالت بشریت دانست که حاصل آن چیزی جز آتش جهنم نیست و نسبت به ذلالت اخروی حاصل انحراف از غدیر انذار داد.

وی با اشاره به زمینه روی کارآمدن حکومت های منحرف و جاهل، یادآور شد: بر مسند خلافت نشستن ابوبکر حاصل انحراف از غدیر بود تبعیت از این خط که هر کس در جایگاه حکومت از خصیصه های دینداری، تنها مسلمان بودن آن را داشت، باید همگان از آن اطاعت کنند برداشت درستی نیست.

کشورگشایی بدون فتح القلوب منزلتی ندارد

استاد حوزه علمیه قم هدف برپایی دین را فتح دلها نه کشورگشایی خواند و یادآور شد: روی کار آمدن بنی امیه حاصل انحراف از غدیر بود که رسول خدا(ص) آنان را شجره ملعونه خواند و بی شک تحریف در پیام دین تحرک امروز منحرفان غدیر است./864/201/ب2

ارسال نظرات