۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۵۰۸۷۱
آیت الله مجتهد شبستری:

نیروهای مسلح عامل اقتدار و امنیت کشور هستند

امام جمعه تبریز نیروهای مسلح عامل اقتدار و امنیت کشور دانست و گفت: اگر این نیروی نظامی نبود استکبار جهانی یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد و به واسطه دشمنان قسم خورده این کشور جنگ را علیه ایران آغاز می کرد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در رژه‌ نیروهای مسلح با تبریک عید غدیر و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: نیروهای مسلح عامل اقتدار و امنیت کشور هستند و با تمام قدرت در برابر تهدیدات دشمنان خواهند ایستاد.

وی با اشاره به آیه «اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فى سَبیلِه‌ صَفًّا کَاَنَّهُم بُنیانٌ» نیروهای مسلح را مصداق بارز عامل به این آیه دانست و تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور چون ارتش، سپاه و بسیج به این آیه عینیت بخشیدند و در حقیقت ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلحش از امیرمؤمنان علی(ع) درس اقتدار را آموختند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تجاوز نیروهای بعثی به میهن اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق متوهمانه به دنبال فتح تهران در یک هفته بود، اما با آنچه رو به رو شد مقاومت و ایستادگی مردم به فرمان امام راحل بود، امام راحل در آن زمان با صدور پیامی، فرمان به مقابله و ایستادگی دادند.

وی به حضور اقشار مختلف مردم در جبهه‌ نبرد و صیانت از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: همه در این نبرد حضور داشتند، همه نیروهای مسلح از چریک های دکتر چمران تا کلاه سبزهای ارتش حضور داشتند، عشایر مرزنشین، بسیج مردمی، نیروهای زمینی و هوایی همه با اتحاد و پیروی از امام راحل در جنگ شرکت کردند و دشمن را مأیوس کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با همین ایستادگی ملت ایران بود که حتی یک وجب از خاک ایران از این مرز و بوم جدا نشد، ابراز داشت: اگر این نیروی نظامی نبود استکبار جهانی یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد و به واسطه دشمنان قسم خورده این کشور علیه ایران جنگ به راه می‌انداخت.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه و تأکید بر ارتقاس سطح نظامی را مصداق آیه‌ «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» خواند و توضیح داد: ببینید چقدر در منطقه ناامنی وجود دارد، با این همه ناامنی کدام عقل سالمی از جمع آوری نیروهای مسلح سخن می‌گوید؟

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) حمایت ایران از مستضعفان جهان را عامل دشمنی با ایران و کینه آن نسبت به این مرز و بوم دانست و خاطرنشان کرد: ما به مستضعفان جهان کمک می‌کنیم که سبب خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان ایران و اسلام است./854/202/ب2

ارسال نظرات