۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۵۰۸۸۷
امام جمعه شهرستان زابل:

دشمن در جنگ نرم به‌دنبال تسخیر افکار و تضعیف روحیه مقاومت است

امام جمعه شهرستان زابل گفت: دشمنان ایران اسلامی در جنگ هشت ساله، مغلوب روحیه ایثار، اخلاص و ولایتمداری رزمندگان ما شدند، از این رو امروزه در جنگ نرم، با تهاجم فرهنگی به دنبال تسخیر افکار و تضعیف روحیه مقاومت هستند.
کیخا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علیرضا کیخا، امام جمعه شهرستان زابل صبح امروز، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ یک ظلم بزرگی از سوی دنیای استکبار بود که بر ملت ایران تحمیل شد، اما ملت ما با دفاعی مقدس، شرف، آزادگی، مقاومت و ایمان خود را در تاریخ به ثبت رسانده و این جنگ برای متجاوزان جز زشتی و سیه‌روزی چیزی بر جای نگذاشت.

وی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس سرشار از لحظات افتخارآفرین، ایثار، اخلاص، غرور و اقتدار بود که این فرهنگ باید به نسلهای آینده کشور نیز منتقل شود و هفته دفاع مقدس، این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد.      

امام جمعه شهرستان زابل افزود: هفته دفاع مقدس، تداعی کننده ایثارها و از جان گذشتگی‌های دلیرمردانی است که عاشقانه به ندای امام(ره) لبیک گفتند و تا آخرین نفس از ارزشها و میهن اسلامیشان دفاع کردند.

وی اظهار کرد: جوانان و نوجوانان آن روز ایران اسلامی، جهاد در راه خدا را یک واجب شرعی دانستند و برای رفتن به جبهه نبرد با متجاوزان تردیدی به دلشان راه ندادند؛ نتیجه این شد که بعد از هشت سال، حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

حجت‌الاسلام کیخا ادامه داد: در جنگ هشت ساله، رزمندگان ما با همان روحیه ایثار و ولایتمداری خود، همه قدرتهای استکباری را مغلوب کردند، به همین دلیل دشمن به خوبی فهمید که تا این روحیه در جوانان انقلابی ایران باشد، فکر تجاوز به این کشور را باید از سر خود بیرون کند.

وی عنوان کرد: امروزه در حوزه جنگ نرم، دشمن به دنبال تسخیر افکار و حکومت بر ذهنها است؛ از این رو باید مراقب رسوخ و نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشیم.

امام جمعه زابل افزود: نسل امروز نیاز دارد تا با رشادتها و دلاورمردیهای جوانان آن روز آشنا شود تا راه و رسم مردانگی را بیاموزد؛ برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید این زمینه را برای نسل جوان و نوجوان ما فراهم کند./202/831/ب1

ارسال نظرات