۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۵۱۰۰۱
مدیرعامل بیمه سلامت:

86 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت حاشیه‌نشین هستند

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه 86 درصد 11.5 میلیون افراد تحت پوشش بیمه سلامت از بخش حاشیه‌نشین هستند، گفت: با استفاده از استانداردهای جهانی می‌توان 6 هزار میلیارد از هزینه‌های بیمه سلامت در کشور را کاهش داد.
بیمه سلامت

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، محمدجواد کبیری ظهر امروز در اولین همایش ملی فناوری اطلاعات سلامت و پنجمین همایش سالانه ارتقا مدیریت اطلاعات سلامت به اهمیت برگزاری همایش با موضوع سلامت و اطلاع‌رسانی پرداخت و اظهار داشت: علاوه بر ارائه مقالات در اینگونه همایش ایجاد وجه تمایز بین مسئولان، کارکنان در زمینه پاره‌ای از مشکلات نیز می‌باشد تا از این طریق هم فکری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از آفت‌های سیستم مدیریت، نظام مدیریت هزینه است و باید با اطلاعات و فناوری مناسب روش ممکن را عملی ساخت، گفت: معضل دیگر در این سیستم نبود مدیریت زمان مناسب و بهره‌وری در زمان است که نیاز به فناوری و بهینه‌سازی است.

مدیرعامل بیمه سلامت در ادامه به نیاز شدید جامعه به سیستم خدمات سلامت اشاره کرد و افزود: نباید از ظرفیت‌های موجود جامعه غافل بود و باید از آنها در زمینه و جهت مناسب استفاده کرد.

کبیری در خصوص اینکه 80 درصد پوشش هزینه یک بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت به عهده سازمان است، به گزارش سازمان بهداشت در سال 2008 و 2010 در زمینه تاکید به New PhD و تامین منابع با مدیریت عالمانه اشاره کرد و یادآور شد: افزایش عمر خدمات در قالب پوشش همگانی بوده و باید به سمت پوشش همگانی پیش رفت.

وی در خصوص اینکه 7.5 میلیون جمعیت کشور ایران نیاز به بیمه سرپایی بوده و هر لحظه در معرض خطر هستند، تصریح کرد: با توجه به آمار و ارقام به دست آمده در حدود 11.5 میلیون از جمعیت افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، نزدیک به 86 درصد آنها از بخش حاشیه‌نشین و با درآمد زیر یک میلیون تومان هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت اذعان داشت: این آمار نشان‌دهنده انحراف معیار در سیستم بوده که باید برای آن الگوریتم مناسبی تعیین شود.

وی با بیان اینکه از سال 92 تا به امروز رشد هزینه‌های سلامت افزایش یافته است، گفت: مطالعات جهانی نشان می‌دهد 20درصد هزینه‌های بخش سلامت صرف تجویز بی‌رویه و تقلب است که این آمار در ایران دو برابر میانگین جهانی بوده است.

کبیری خاطرنشان کرد: بیمه سلامت اهداف و سیاست‌های مانند کاهش پرداخت از جیب، کاهش هزینه‌های درمان، بهبود کیفیت خدمات، گسترش بیمه ، تسهیل بیمه شده و ارائه خدمات، مدیریت بهینه نظام ارائه خدمات و ... در برنامه کاری است تا هم آوایی با وزارت بهداشت نیز صورت گیرد./836/د102/ل

ارسال نظرات