۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۵۱۰۰۳
آیت الله دری نجف آبادی:

فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فلسفه عاشورا است/ اهداف ارزشی نظام جایگزین عادات غلط نشود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فلسفه عاشورایی است، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی دورانی سراسر از روزهای تلخ و شیرین بود که یادآوری خاطرات آن سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نشست با مدیران استان مرکزی که در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک برگزار شد، بیان کرد: دفاع مقدس زیباترین مقطع زمانی تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فلسفه عاشورایی است، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی دورانی سراسر از روزهای تلخ و شیرینی بود که یادآوری خاطرات آن موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و فرهنگ عاشورایی نیز در ایران اسلامی سبب شده است تا نظام اسلامی بر قله‌های اقتدار و سربلندی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نباید اهداف ارزشی نظام جایگزین عادات غلط شود، خاطرنشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همگان باید تلاش کنند که فلسفه عاشورایی جایگزین خرافه ها نشود و با امور فرهنگی اثرگذار مردم به جای رفتارهای خرافی به صف مقابله با تهدیدها و آسیب های دشمنان هدایت شوند.

ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس فراموش ناشدنی است

امام جمعه اراک با بیان اینکه رشادت‌ها و ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را نمی توانیم از ذهن ها فراموش کنیم، ابراز کرد: ایران اسلامی اقتدار و عظمت کنونی در کشور مدیون رشادت‌ها، جوانمردی و ایستادگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خون شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: قدرتمندی نظام اسلامی تنها به لایه‌های نظامی و سرمایه‌های مادی نیست بلکه ستون اصلی و مهم آن نیروی انسانی متعهد، صاحب اندیشه و مقتدر است که بسترساز توسعه متوازن و پاسداری از سرمایه‌های نرم نظام را عهده‌دار هستند.

حوزه های علمیه، دانشگاه و مدارس کانون های پرورش نسل آینده کشور

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه موفقیت‌ ها و افتخارات  نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف حاصل و مدیون خون پاک شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان دوران با شکوه دفاع مقدس است، اظهار داشت: قدرتمندی نظام اسلامی به لایه های نظامی و سرمایه های مادی نیست بلکه ستون اصلی و تعیین کننده آن نیروی انسانی فکور و متعهد است که بستر سازی توسعه متوازن و پاسداشت سرمایه های نرم نظام را برعهده دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه های علمیه، دانشگاه و مدارس کانون های پرورش نسل آینده کشور محسوب می شوند، اظهار داشت: امروز در کشور سرمایه ها را باید در مسیر حوزه تعلیم و تربیت علوم و معرفت انسانی هدایتگری کنند و با غنیمت دانستن فرصت باید در مسیر تربیت نسلی کوشا و اثرگذار، تلاش کنیم.

به گزارش رسا، کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یک بار در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با حضور مدیران استانی برگزار می شود./202/842/ب1

ارسال نظرات