۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۵۱۰۰۵
حجت الاسلام و المسلمین قندی مطرح کرد؛

خشکاندن ریشه جریان‌‌های تکفیری با ترویج معارف غدیر

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم با اشاره به این که جریان های تکفیری سناریوی تخریب چهره اسلام توسط غرب هستند، گفت: خشکاندن ریشه جریان‌های تکفیری با ترویج معارف غدیر امکان‌پذیر است.
حجت الاسلام قندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی قندی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم، ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه جریان های تکفیری سناریوی تخریب چهره اسلام توسط غرب هستند، گفت: به برکت معارف غدیر و اهل بیت(ع) فعالیت این جریان ها در طول تاریخ نتیجه بخش نبوده و ریشه خشکاندن جریان های تکفیری، ترویج معارف غدیر است.

وی افزود: در دوره‌های مختلف دشمنان اسلام برای نمایش چهره خشن از اسلام و بی فروغ کردن این دین الهی تلاش‌های گسترده ای را انجام داده‌اند اما از آن جایی که نمی‌توان نور اسلام راستین را به واسطه یک چراغ خاموش کرد با ترویج معارف اهل بیت(ع) تمامی توطئه و برنامه‌ریزی این جریان ها نقش بر آب شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم با تأکید بر اینکه غدیر یکی از بزرگترین جریان های تاریخ ساز و تمدن ساز برای بشریت است، گفت: غدیر تنها یک روز نبوده بلکه قدمت جریان امامت و غدیر به اندازه قدمت تاریخ اسلام است و مساله امامت و ولایت از همان نخستین روزهای بعثت حضرت رسول(ص) مطرح شد.

حجت الاسلام و المسلمین قندی با اشاره به اینکه جریان غدیر حتی در نخستین پیمان های حضرت رسول(ص) و نخستین دعوت آشکار ایشان ریشه دارد، افزود: از آن جایی که پیامبر(ص) از ابعاد مختلف جریان نفاق در جهان اسلام آگاه بودند در وقایع مختلف مساله امامت و جانشینی حضرت علی(ع) را مورد تأکید قرار دادندکه متأسفانه با رهنمودهای حضرت رسول(ص) در این زمینه برخوردی مغرضانه صورت گرفت و همین موضوع زمینه‌ساز جریان های مختلفی در جهان اسلام در طول تاریخ شد که محور آن طمع و هوا خواهی برخی از افراد بود.

وی با تأکید بر اینکه غدیر اساس و سرچشمه انقلاب جهانی امام عصر(عج) و انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: غدیر برای تمامی مسلمانان عید بزرگی است و باید معارف این عید آسمانی برای تمامی افراد امت اسلامی شرح داده شود زیرا تنها در این صورت است که می‌توان از اسلام راستین و واقعی حمایت کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم یادآور شد: مهم‌ترین رسالت طلاب به ویژه طلاب خواهر آموزش معارف غدیر به فرزندان خود و نشر آن در جامعه اسلامی است؛ زیرا همانطور که مورد تأکید قرار گرفت تنها روش مقابله با جریان تکفیری و اسلام هراس ترویج معارف غدیر است./۹۶۸/پ203/ی

 

ارسال نظرات