۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۵۱۰۱۰
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

تقویت بنیان خانواده‌ دینی از برکات آموزش طلاب خواهر است

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه تقویت بنیان خانواده‌ دینی از برکات آموزش طلاب خواهر در حوزه های علمیه است، گفت: راهکار کاهش نابهنجاری در مناطق حاشیه‌ای شهر قم و مناطق محروم، توسعه حوزه های علمیه خواهران است.
احمد امیرآبادی فراهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی فراهانی،دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه یکی از برکات آموزش طلاب خواهر در حوزه های علمیه تقویت نهاد خانواده دینی است، گفت: با آموزش معارف دین به طلاب خواهر می‌توان با بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی وجود نابهنجاری های اجتماعی در مناطق محروم و مناطق حاشیه‌ای شهرها کم اطلاعی از فرهنگ دینی در میان خانواده است، افزود: با احداث و توسعه حوزه های علمیه خواهران در مناطق حاشیه‌ای و مناطق محروم می‌توان با این نابهنجاری های اجتماعی به مقابله برخاست.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه مدارس علمیه در مناطق محروم صورت گیرد، ادامه داد: از آن جایی که امروزه شدت هجمه دشمنان علیه انقلاب افزایش یافته لازم است که مبلغان خواهر فعالیت فرهنگی خود را در سراسر کشور گسترده کرده و باید در زمینه اعزام مبلغ خواهر طرح مناسب و جامعی در سطح کشور تدوین شود تا میزان آگاهی مردم در مقابل هجمه های دشمنان افزایش یابد.

امیرآبادی با تأکید بر اینکه قم پایتخت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: برخی از مشکلات و ناهنجاری‌های شهر قم قابل بیان نیست چراکه آمارهای طلاق و اعتیاد مشکلاتی را برای مردم به دنبال داشته است و باید تلاش برای کاهش این ناهنجاری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی فعالیت مراکز دینی و حوزوی در مناطق حاشیه شهر را راهکاری برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در کاهش ناهنجاری‌ها مشارکت مطلوبی داشته باشند چراکه آموزش طلاب در مدارس علمیه سبب تربیت مادران دین باور و تقویت آموزه‌های دینی در میان خانواده‌ها می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه خانواده نخستین میدان و خط مقدم مقابله با هجمه های فرهنگی است، گفت: اگر مبلغان خواهر، زنان را به عنوان رکن اصلی خانواده هدف برنامه تبلیغ دینی جامع و گسترده خود قرار دهند خواهند توانست با کمترین هزینه بهترین عمل‌کرد را برای مقابله با هجمه های تبلغاتی دشمنان اسلام داشته باشند.

وی تصریح کرد: همانطور که هجمه دشمن از خانواده آغاز شده، خانواده نیز نخستین نهادی است که می‌تواند به صورت جامع با تربیت دینی فرزندان در مقابله هجمه های تبلغاتی دشمن ایستادگی کند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات