۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۵۱۰۱۴
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

بیش از 200 پروژه بزرگ در عراق از سوی ایرانی ها انجام شده است

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: تاکنون بیش از 200 پروژه بزرگ در عراق از سوی ایرانی ها با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان انجام شده است.
مسعود شوشتری

سردار مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که مردم ایران مشارکت فعال در بازسازی عتبات عالیات مقدسه در کشور عراق دارند، اظهار داشت: تا به امروز بیش از هزار میلیارد تومان جهت تعمیر و بازسازی بقاع متبرکه اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از 200 پروژه بزرگ در عراق از سوی ایرانی ها به اتمام رسیده و تحویل مسؤولان عراقی شده است، خاطرنشان کرد: سه پروژه بزرگ دیگر نیز در دست اقدام است که صحن حضرت فاطمه(س) در در نجف با وسعت 218 هزار متر مربع از جمله آن هاست، 118 هزار متر مربع این پروژه زیارتی بوده و 300 هزار نفر گنجایش دارد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: طی روزهای آینده 16 هزار متر مربع از این صحن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و این درحالی است که عراقی ها فکر می کردند ما قادر به انجام این کار نخواهیم بود، ولی ایران عقبه ای 900 ساله در بخش مهندسی در کشور عراق را دارد.

وی با بیان این‌که صحن عقیله بنی هاشم در حرم حضرت سیدالشهدا(ع) با وسعت 164 هزار متر مربع در 3 طبقه شروع شده است، تصریح کرد: پروژه لاغر کردن ستون‌های حرم امام حسین (ع) نیز از چند سال گذشته مطرح بود که حتی مهندسان اروپایی نمی توانستند کاری انجام بدهند که با همت دانشمندان ایرانی یکی از این ستونها با حفظ معماری لاغر شد.

شوشتری با اشاره به این‌که تا یک سال آینده علاوه بر لاغر کردن ستون‌های حرم حسینی، گنبد جدید هم نصب خواهد شد، افزود: پروژهای مختلفی با عنوان طرح توسعه حرم در کاظمین را در نظر گرفته ایم که کارهای مقدماتی آن پروژه‌های عمرانی نیز شروع شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در پایان با بیان اینکه نذورات مردم هر سال در حال افزایش است، گفت: طبق پیش بینی های انجام یافته امسال 100 میلیارد تومان نذورات مردمی جمع آوری خواهد شد و بر همین اساس 3 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کرده ایم که همه این پروژه ها به نام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه از جمع آوری 8 میلیارد تومان کمک نقدی و 3 کیلوگرم طلا از سوی مردم استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: ضریح تل زینبیه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به همت ستاد آذربایجان شرقی صورت گرفته و یک سوله 1200 متری نیز در عراق احداث می شود که روشنایی اطراف این سوله را اداره برق استان بر عهده گرفته است.

شوشتری با بیان این‌که تا به امروز بیش از 3 هزار نفر نیروی کار از سوی استان آذربایجان شرقی اعزام شده است، گفت: سال گذشته همزمان با اربعین حسینی؛ در مرز شلمچه به همت مسؤولان استان به 500 هزار نفر خدمات ارائه شد و برای بیش از 270 هزار نفر غذا پخته شد./302/935/ب1

ارسال نظرات