۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۴۵۱۰۳۳

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف

بررسی سیره اقتصادی امام موسوی کاظم(ع) در برنامه «حجت هفتم»، تبیین آموزه های دفاع مقدس در برنامه «پلاک ۸»، بررسی چگونگی آمادگی والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید در ویژه برنامه «مهر مهربان» و آموزش مهارت‌هاي ارتباط‌گيري و تربيتي در تبليغ در برنامه برنامه «سفيران» از برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسی  سیره اقتصادی امام موسوی کاظم(ع) در برنامه «حجت هفتم»، تبیین اموزه های دفاع مقدس در برنامه « پلاک ۸»، بررسی چگونگی آمادگی والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید در ویژه برنامه «مهر مهربان» و آموزش مهارت‌هاي ارتباط‌گيري و تربيتي در تبليغ در برنامه برنامه «سفيران» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

پخش «حجت هفتم»در روز میلاد امام موسی کاظم(ع) از رادیو معارف

رادیو معارف همزمان با روز میلاد امام موسی بن جعفر علیه‌السلام به بررسی سیره اقتصادی آن امام همام می پردازد.

همزمان با خجسته میلاد پرفروغ هفتمین خورشید آسمان ولایت ،حضرت امام موسی بن جعفر(ع) ویژه برنامه «حجت هفتم» از رادیو معارف پخش می شود.

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام کاشانی ضمن تبیین و شرح زندگی امام موسی کاظم (ع) به بررسی سیره اقتصادی آن امام همام می پردازد.

گزاره های اقتصادی مورد سفارش حضرت به یاران برای فقر زدایی، تقویت بنیه اقتصادی و عدم وابستگی به غیر از جمله محورهایی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود.

«حجت هفتم» کاری از گروه قرآن و اهل بیت علیهم السلام به تهیه و سردبیری حمید اشتری و اجرای محمدمهدی صابری اراکی پنجشنبه 1 مهر 95 ساعت 8:40   از رادیو معارف بر روی موج FM ردیف 96 مگاهرتز تقدیم شنوندگان و دوستداران مکتب اهل بیت  علیهم السلام خواهد شد.

پلاک ۸ ، تبیین اموزه های دفاع مقدس

همزمان با هفته دفاع مقدس رادیو معارف به بررسی نقش جوانان در عرصه های دانش پژوهی و فن آوری می پردازد.

 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه "پلاک 8" با هدف تبیین آموزه های دفاع مقدس به روی آنتن می رود.

این برنامه با  حضور سردار یکتا و کوثری به موضوعاتی همچون الگوی گیری جوانان و نوجوانان از آموزه های دفاع مقدس ، ‌ تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و مدافعین حرم خواهد پرداخت

همچنین بررسی نقش جوانان در عرصه های دانش پژوهی و فن آوری  و اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی و اصناف  از جمله محورهایی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود.

"پلاک 8" کاری است از گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی به تهیه و سردبیری حمید علیخانی  و اجرای سید محمد مهدی رکنی در 6 برنامه، از شنبه 3  الی 8 مهر 95 ساعت 8:40  تقدیم مخاطبان رادیو معارف می شود.

 آغاز سال تحصیلی همراه با مهر مهربان

چگونگی آمادگی والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید در ویژه برنامه «مهر مهربان» رادیو معارف بررسی می‌شود.

این برنامه با کارشناس دکتر مهدی الهی منش کارشناس تعلیم وتربیت اسلامی، به تبیین آمادگی خانواده ها برای آغاز سال تحصیلی کودکان، نوجوانان و جوانان می‌پردازد.

«مهر مهربان» کاری از گروه فرهنگ و جامعه به تهیه و سردبیری اعظم ایرانی و اجرای محبوبه شیرعلی شنبه 3 مهر 95 از ساعت 9:00 به مدت 60 دقیقه تقدیم معارف جویان عزیز می شود.

سفيران محرم راديو معارف

در آستانه آغاز ماه محرم مهارت‌هاي ارتباط‌گيري و تربيتي در تبليغ در راديو معارف بيان مي‌شود.

در آستانه آغاز ماه محرم و فصل اعزام مبلغان ديني توسط حوزه‌هاي علميه به سراسر كشور، برنامه «سفيران» ويژه آموزش اين مبلغان از راديو معارف پخش مي شود.

در اين سلسله برنامه كه در 9 قسمت تهيه شده حجج اسلام حسين ملانوري، محمدرضا نصوري، كرمي و  واضحي در حوزه‌هاي مختلف و تخصصي به آموزش مبلغان ديني مي‌پردازند.

بيان مهارت‌هاي ارتباط‌گيري و تربيتي در تبليغ، شيوه ارائه مباحث مهدوي و اصول و فنون مرثيه‌خواني برخي از محورهاي آموزشي در اين برنامه هستند.

برنامه «سفيران» كاري از گروه فقه وانديشه  به سردبير تهيه كنندگي اكبر طالبي نيا از 31 شهريور تا 10 مهر 95 هر روز به جز جمعه ساعت 22:30 از شبكه راديويي معارف تقديم مبلغان ديني و شنوندگان علاقمند به بحث تبليغ ديني مي‌شود. /998/پ204/ی

ارسال نظرات