۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۵۱۰۳۸
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

اکثریت مجلس نسبت به FATF حساسیت نشان نمی‌دهند

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثریت مجلس نسبت به FATF حساسیت نشان نمی‌دهند، گفت: بعد از برجام اوضاع بدتر شده است.
محمد علی پور مختار نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار ظهر امروز در دیدار با پیشکسوتان جهاد و شهادت کبودراهنگ در خصوص فضای مجلس اظهار کرد: با فراز و نشیب‌هایی که در انتخابات سال گذشته پیش آمد و تغییر 70 درصدی نمایندگان حوزه‌های انتخابیه امروز ما شاهد مجلس یکدستی نیستیم و مجلس از لحاظ سیاسی دچار چندگانگی است.

وی با تحلیلی بر لیست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مجلس گفت: با توجه با آمار نمایندگان اصلاح‌طلب، اصولگرا و معتدلها، متاسفانه ما در حوزه مسائل سیاسی و رفتارهای سیاسی، صدور بیانیهها و اعلام مواضع دچار تشتت هستیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس افزود: گرچه نگاه مشترک مجموعه مجلس این است که در حوزه مسائل اقتصادی، مسائل اجرایی، رفع نیاز‌ها و مشکلات متفقالنظر عمل کنیم و در پیگیری منویات رهبری نیز تقریباً اتفاق نظر وجود دارد، اما مجلس در بعضی از حوادث و اتفاقات به صورت قاطع وارد عمل نمی‌شود.

وی گفت: به عنوان مثال در مسئله FATF اکثریت مجلس به این موضوع حساسیت نشان نمی‌دهند و تعداد معدودی از نمایندگان هستند که اعلام نظر می‌کنند، ما پیگیر این قضیه هستیم تا این اتفاق نیفتد در حالی که پیش‌بینی این موضوع هم دور از انتظار نیست، ولی با وجود تعداد کم آرا باید بتوانیم اثرگذار باشیم.

پورمختار اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه طیف اصولگرایان در کشور از لحاظ بنیه فکری و نگاه‌های اصولی قوی، شجاع و استوار است و این موضوع در مجلس هم می‌تواند اثرگذار باشد و من به هیچ وجه نگران این موضوع نیستم.

وی سپس به مسئله انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همه ما مخصوصا نیروهای اصیل انقلابی و دلسوز آینده نظام حتماً   باید نسبت به این امر حساس باشیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت: آن چیزی که مسلم است فعلاً اتفاق نظری در خصوص این که چه کسی از نیروهای انقلاب در این حوزه ورود پیدا کند و نامزد شود انجام نشده و رایزنی‌ها در حال انجام است.

وی حضور احمدی‌نژاد در انتخابات را محل سئوال و ابهام دانست و ادامه داد: گرچه او در استانهای مختلف، در همایشهایی باهدف حضور در انتخابات شرکت میکنند اما تعیین  صلاحیت او برای شرکت در انتخابات قابل پیش بینی نیست و طبیعتا راجع به این مسئله با نگاه مصلحت‌اندیشانه و آن چیزی که به مصلحت کشور است رفتار خواهد شد.

پورمختار اضافه کرد: در کنار احمدینژاد، روحانی هم گزینه دیگری برای انتخابات آتی است که با نگاهی کلی به شرایط مدیریتی دولت، سطح نارضایتی مردم از عملکرد او رو به افزایش است.

وی گفت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته رضایتمندی مردم از عملکرد دولت به ویژه در مسائل اقتصادی و رکود ناشی از آن به خاطر نداشتن سیاست اقتصادی مشخص رو به کاهش است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه بعضاً ما شاهد اختلاف در تیم اقتصادی دولت بوده‌ایم، اظهار کرد: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مسائل مهم کشور، در گفتارها و شعارها و بیانات معمولا مطالب خوبی عنوان می‌شود ولی د عمل نه تنها مشکلات حل نشده بلکه بدتر و بیشتر هم شده است.

*بعد از برجام نه تنها مشکلات حل نشده بلکه اوضاع بعضاً بدتر هم شده است

وی با اشاره به سایر نقاط آسیب دولت به موضوع برجام پرداخت و افزود: نسبت به این موضوع حرف زیاد خواهد بود، طبیعتاً آن آثاری که دولت و وزیر امور خارجه آمدند و حرف زدند و از رفع تحریم‌ها، گشایشهایی مالی، مراودات بین المللی و حل مشکلات مردم عنوان کردند، نه تنها حل نشده بلکه بعضاً بدتر هم شده است.

پورمختار در خصوص  بازتاب عملکرد دولت در انتخابات سال آینده نیز گفت: وزارت نفت مدعی شده 2 میلیون و 600 تا 2 میلیون و 700 بشکه صادرات نفت داریم، اگر بر فرض مثال این آمار هم درست باشد تا به حال آثار عملی از آن و تأثیرش در بودجه را ندیده‌ایم.

وی با اشاره به عدم پرداخت پول کشاورزان بابت خرید گندم اظهار کرد: این درحالی است که مقرر بود بلافاصله بعد از اصلاح قانون بودجه پرداخت شود.

نماینده مرد بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: این ها نقاط آسیبی است که روحانی با آن مواجه است و رقبای او حتماً این مسائل را در مناظرات و تبلیغات مطرح خواهند کرد.

وی گفت: در هر صورت موضوع در این مقوله بسیار حساس است و ما با نگاه به رفتارهای دولت در حوزه مسائل داخلی، عدم توجه به مسائل فرهنگی و ولنگاری فرهنگی که حضرت آقا بارها اشاره کرده و مورد انتقاد قرار داده‌اند، شاهد آن بوده‌ایم که نسبت به این موضوعات هیچ گونه رفتار رو به اصلاحی صورت نگرفته است.

پورمختار با اشاره به سخنرانی‌های هر شب مقام معظم رهبری  در ماه مبارک رمضان گفت: برای همه شما ممکن است سوال باشد که چه لزومی دارد شخصیت اول یک مملکت هر شب با اقشار مختلف جامعه جلسات مختلف برگزار کند و به مسائل ریز و جزئی کشور ورود کند؟

*دیگر نباید اصولگرا و اصلاح‌طلب معنا و مفهومی داشته باشد

وی در تشریح این مطلب اظهار کرد: این امر نشان دهنده یک واقعیت است، که حضرت آقا احساس خطر کردند از اینکه انقلاب به دست بعضی افراد نااهل بیافتد و جریان انقلاب در خطر انحراف قرار گیرد.

نماینده مرد بهار و کبودراهنگ در مجلس افزود: الان موضوع انقلابی بودن یک مسئله‌ای ریشه‌ای و اساسی شده است، حضرت آقا یک خطی را برای همه ما ترسیم کردند و فرمودند من به این بحث اصولگرا و اصلاح‌طلب اعتقادی ندارم و انقلابی‌گری و مخالف انقلاب مبنای کار است.

وی ادامه داد: اصل بر این است که ما نیروها را با این روش تقسیم کنیم و دیگر اصولگرا و اصلاح‌طلب معنا و مفهومی نباید داشته باشد.

*جریانی می‌خواهد چهره منفور آمریکا را نزد ملت ایران موجه جلوه دهد

پورمختار با بیان اینکه باید جوانان و افراد دارای روحیه انقلابی را جذب کنیم تا بتوانیم در مقابل خطر بزرگ انحراف بایستیم، خاطرنشان کرد: یکی از خطرهای بزرگی که انقلاب را تهدید میکند و متاسفانه بعضی از آقایان دنبال آن هستند که آن را به ما تحمیل بکنند بحث ارتباط با آمریکاست.

وی با بیان اینکه نگاه و استدلال آن‌ها بر این است که ما باید با آمریکا رابطه خود را درست کنیم؛ گفت: ما برای اثبات بدعهدی آمریکا، برجام را ملاک قرار دادیم که اگر در توافق برجام بدعهدی نمیکرد می‌توانستیم درباره روابط آینده فکر کنیم؛ اما شاهد بودیم که آمریکا در این امتحان مردود شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس اظهار کرد: آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان کارش فریبکاری، وسوسه‌انگیزی و بدعهدی است.

وی با بیان اینکه جریانی به دنبال این است تا چهره منفور آمریکا را نزد ملت ایران موجه جلوه دهند، گفت: البته نخواهیم گذاشت این اتفاق بیافتد.

پورمختار در ادامه با بیان اینکه در حوزه مسائل منطقه‌ای به برکت  مدیریت انقلابی مقام معظم رهبری پیشرفت‌های اساسی و جدی به دست آوردهایم، اظهار کرد: بعد از انقلاب یک جنگ عقیدتی با عربستان پیدا کردیم زیرا از روزی که شعار مرگ بر آمریکا و مراسم برائت از مشرکین را در این کشور برگزار کردیم این جنگ در لایه‌های پایین و در حوزه دیپلماسی و دیپلماتیک شروع شد.

وی با بیان اینکه عربستانی‌ها در این قضیه قافیه را باختند و برای جلوگیری از این اقدام فاجعه سال 66 را رقم زدند، افزود: امام خمینی(ره) آن پیام آسمانی را دادند و فرمودند «ما اگر از صدام بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت».

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: جنگ ایران و عربستان از آن زمان شروع شد و تا امروز به این مرحله حساس رسیده است.

* اقتدار ایران بر همه ثابت شده است

وی با بیان اینکه آمریکا با نقش‌آفرینی در انتصاب مسئولان رده بالای آل سعود با برنامه‌ریزی‌های خود تربیت شدگان مکتب آمریکا را در رأس حکومت ظالمانه این رژیم به کار میگیرد، گفت: الان بسیاری از سیاستمداران و شخصیت‌های این حکومت به دنبال پیاده کردن عقاید سردمداران کاخ سفید هستند.

پورمختار با بیان اینکه این یک جنگ تمامعیار است و ما در این حوزه آمادگی کامل دفاعی و جدی هم خواهیم داشت، گفت: آدمهای بی‌عقلی در عربستان حضور دارند و امکان اقداماتی از جانب آن‌ها نیز پیش‌بینی میشود، هرچند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی با بیان اینکه عربستان در مقابل توان نظامی جمهوری اسلامی ایران ضعیف و ناتوان است، گفت: اقتدار ایران بر همه ثابت شده است./836/د102/ل

ارسال نظرات