۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۵۱۰۴۵
رییس اداره ارشاد فردیس:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز ضروری است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تأکید کرد.
فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، محمد خوب‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر در فردیس که به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان راه‌اندازی شده است، افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با شجاعت در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی ادامه داد: در این راستا باید تلاش کنیم تا با اقدامات فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل امروز نهادینه کرده و نوجوانان و جوانان امروز با این مهم مأنوس کنیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس با اشاره به اینکه دشمن بعث عراق با حمله به کشور قصد داشت،‌ ایران را در مدت زمان بسیار کوتاهی به نابودی برساند،‌ افزود: اما دلاورمردی، ‌شجاعت و ایثار رزمندگان اسلام سبب شد تمام نقشه‌های شوم دشمنان از بین برود و در نهایت ایران پیروز این میدان شد.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه عکس و پوستر در نگارخانه فرهنگسرای ولایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس اشاره کرد و بیان داشت: در این نمایشگاه تعداد 70 تابلو از تصاویر حماسه‌های رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و داورمردی‌های ملت ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم در دید جوانان و مردم فردیس قرار گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس با اشاره به اینکه اگر امروز کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کرده است مرهون خون شهدایی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند که ذره ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد، ‌گفت: ما نیز وظیفه داریم پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راهشان باشیم و یاد و خاطره آنان را برای همیشه تاریخ زنده نگه داریم.

این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در فرهنگسرای ولایت برای علاقه‌مندان دایر است./907/102/ب2

ارسال نظرات