۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۵۱۰۴۶
امام جمعه بابل:

خاطرات دفاع مقدس برای تولید آثار هنری فاخر ثبت شود

حجت الاسلام و المسلمین روحانی بر لزوم ثبت خاطرات و خلق آثار هنری فاخر در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نسل های جدید ما تشنه حقایق دفاع مقدس و بازخوانی آن رشادت ها و ایثارگری ها هستند تا به صورت ملموس با آن روزهای بزرگ ارتباط برقرار کنند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این هفته را تجلیل از رشادت و ایثارگری های ملت ایران در دفاع از میهن اسلامی عنوان کرد و گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حقیقت تجلیل از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان است که مانند نگینی بر تارک ملت قهرمان ایران در طول تاریخ می درخشد.

وی افزود: ملت ایران با توجه به محاصره شدید و کمبود امکانات تنها با اراده ایمان الهی و تکیه به توانمندی های داخلی توانست حماسه های شگفتی را در طول دفاع مقدس بیافریند.

استاد اخلاق حوزه علمیه بابل با تأکید بر گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از مبارک ترین ایام پس از انقلاب، ایام دفاع مقدس است، زیرا ملت قهرمان ایران با وحدت و انسجام ملی تحت رهبری ولایت فقیه توانست همه نقشه های دشمنان ملت را برای به زانو در آوردن این ملت، نقش بر آب کند.

وی ادامه داد: تمام جلوه مقاومت برای دفاع از اسلام و کیان کشور و تمامیت ارضی این مملکت در دفاع مقدس جلوه گر شد و به حمد الهی در طول این نبرد هشت ساله ملت قهرمان ایران توانست عزت خود را تأمین کند و احدی امروز جرأت تجاوز به این کشور اسلامی را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را خودکفایی و اتکا به دانش جوانان کشور دانست و تصریح کرد: یکی از جلوه های بارز و شکوهمند در طول دفاع مقدس ایجاد خودباوری و ایمان به شعار ما می توانیم بود که در ساخت انواع تجهیزات و دانش نظامی جلوه گر شد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل با اشاره به نیازمند بودن کشور به تجهیزات ساده نظامی در ابتدای جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: کشوری که در ابتدای جنگ تحت شدیدترین تحریم ها حتی برای وارد کردن سیم خاردار بود، امروز به برکت توانمندی های داخلی، برد موشک ها و دقت آنها امروز دشمنانش را دچار حیرت کرده است.

امام جمعه بابل بر لزوم تشریح دستاوردهای دفاع مقدس برای جامعه امروز به ویژه نسل های جدید انقلاب تأکید کرد و گفت: خداوند به برکت دفاع مقدس چنان اقتداری به مجموعه سازمان های نظامی کشور و مرحمت کرد که هیچ صحنه ای اینگونه برکت آفرین نبوده است.

وی امنیت امروز ما را به برکت دفاع مقدس دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی به مانند جزیره ای امن در میان فوران آتش منطقه قرار دارد و این امنیت به برکت دستاوردهای دفاع مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با توصیه به پایگاههای بسیج برای برگزاری برنامه هایی از جمله شب خاطره در ایام دفاع مقدس، اظهار داشت: نسل های جدید ما تشنه حقایق دفاع مقدس و بازخوانی آن رشادت ها و ایثارگری ها هستند تا به صورت ملموس با آن روزهای بزرگ ارتباط برقرار کنند.

وی با طرح پیشنهادی برای نوجوانان و جوانان برای ثبت خاطرات دفاع مقدس از رزمندگان و ایثارگران، خاطرنشان کرد: خاطرات روزهای حماسه هشت سال دفاع مقدس نیاز نسل های آینده کشور است و باید ثبت شود تا آیندگان به این روزهای بزرگ افتخار کنند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان اینکه تاریخ هر کشور، هویت بخش مردم آن سرزمین است، افزود: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر خلق آثار هنری از جمله کتاب در حوزه دفاع مقدس دارند، زیرا اینها موجب غنای فرهنگی ملت ما می شود.

وی ادامه داد: ما باید قدردان این فرهنگ با عظمتی باشیم که خدای متعال به برکت دفاع مقدس به این ملت داده است./1313/302/ب2

ارسال نظرات