۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۵۱۰۶۳
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

فاصله گرفتن از ولایت عامل متضرر شدن جامعه اسلامی در طول تاریخ

حجت الاسلام چوپانی فاصله گرفتن مردم از ولایت را عامل متضرر شدن جامعه اسلامی در طول تاریخ ‏ دانست و گفت: خواصی که در جامعه نقش مهمی دارند اگر دچار بی بصیرتی و گمراهی شوند عده زیادی را با خود گمراه می کنند، باید ‏مراقب باشیم که در جامعه از چه کسی تبعیت می کنیم، اگر از ولایت فقیه دور شویم ضرر خواهیم کرد.
دهه ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی چوپانی، کارشناس مسائل مذهبی، چهارشنبه شب در مسجد محسنیه اصفهان، گفت: مسلمانان هر جایی که از ولایت فاصله گرفتند بلافاصله چوب آن را خوردند و متضرر شدند.

وی ادامه داد: زمانی که مردم بعد از واقعه غدیرخم امیرمؤمنان(ع) را رها کردند اولین اتفاق نحسی که در جامعه اسلامی افتاد جابه جا شدن حکومت داری اسلامی بود، به تبع این اتفاق ناگوار شهادت حضرت زهرا(س) پیش آمد، سه دوره حکومت حضرت علی(ع) به تعویق افتاد و مسلمانان علیه حضرت علی(ع) قد علم کردند.

کارشناس مذهبی افزود: کسانی که در جامعه نقش مهمی دارند اگر دچار بی بصیرتی شوند و گمراه شوند عده زیادی را با خود گمراه می کنند، باید مراقب باشیم که در جامعه از چه کسی تبعیت می کنیم، رهبر معظم انقلاب فرمودند «مقابل دشمن حواستان جمع باشد دشمن مکار است و ما به آنها اعتماد نداریم».

حجت الاسلام چوپانی اظهار داشت: مشکل ما با دشمن از طریق مذاکره حل نخواهد شد، زمانی که در جنگ صفین عمروعاص را برای مذاکره با ابوموسی اشعری که فردی ساده لوح و بی بصیرت بود فرستادند اشعری قضیه را به نفع دشمنان خاتمه داد، اگر از صحبتهای ولی امر مسلمین فاصله بگیریم ضرر می کنیم.

وی بیان داشت: پیامبراکرم(ص) توصیه کردند خطبه غدیر نسل به نسل منتقل شود تا به گوش همه برسد، اگر خطبه غدیر را به نسلها منتقل نکنیم کربلاها اتفاق خواهند افتاد، امیرمؤمنان(ع) به مردم به خوبی معرفی نشدند و نتیجه آن نفوذ در بیت امام حسن(ع) و از دست رفتن یاران و سرداران و شهادت مظلومانه امام حسن(ع) شد.

کارشناس مذهبی ابراز داشت: در زمان امام حسین(ع) هم بی بصیرتی و فاصله گرفتن خواص و در نتیجه عوام از ولایت تکرار شد و سیدالشهدا(ع) با زنان و فرزندان به قتلگاه رفتند، امروز هم هر جا از ولایت فقیه فاصله بگیریم ضرر خواهیم کرد، در جریان مذاکرات هم عده ای در تیم مذاکره کننده در بین افراد بی بصیرت نفوذ کردند و در ازای پولی که به آنها می دادند اطلاعاتی را از آنها می گرفتند، خواص جامعه باید هوشیار باشند و بصیرت خود را حفظ کنند و از ولایت فاصله نگیرند. /869/‏202/ب2

ارسال نظرات