۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۵۱۱۰۵
نایب رییس مجلس:

خصوصی‌سازی به نفع افراد رانت‌خوار و منفعت‌طلب بوده است

پزشکیان گفت: از ابتدا به بخش خصوصی نگاه غلطی صورت گرفته است و این نگاه باعث شده بخش خصوصی واقعی کنار رفته اند و افرادی رانت‌خوار و سوء استفاده گر جلو آمده اند.
مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ملزومات تحقق این توصیه رهبری؛ توجه به بخش خصوصی و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی است.
وی با بیان این‌که خصوصی‌سازی در کشور برخلاف دیگر کشورهای جهان درست اجرا نشد، خاطرنشان کرد: عملکرد سؤال برانگیز سازمان خصوصی سازی در واگذاری صنایع به افراد نا اهل باعث تأسف است؛ در کشور ما خصوصی سازی درست اجرا نشده و به جای این که کارخانه ها رونق پیدا کنند، شاهد تعدیل نیرو، تعطیلی و حتی تغییر کاربری صنایع واگذار شده به بخش خصوصی بوده ایم.
پزشکیان ادامه داد: در نگاهی ساده می توان فهمید که در واگذاری صنایع به بخش خصوصی درست عمل نشده است، هدف از واگذاری صنایع به بخش خصوصی، توسعه و رونق بیشتر این صنایع بود، اما به جای این‌که شاهد توسعه این کارخانه ها باشیم، می بینم کارگران اخراج و حتی چشم طمع به زمین کارخانه ها دوخته شده است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این صنایع را به بخش خصوصی واقعی و توانمند نداده ایم، از ابتدا به بخش خصوصی نگاه غلطی صورت گرفته است و این نگاه باعث شده بخش خصوصی واقعی کنار رفته اند و افرادی رانت‌خوار و سوء استفاده گر جلو آمده اند.
وی متأسفانه خصوصی سازی در کشور به آنچه که مورد نظر قانون و رهبری بود، نرسیده و شاهد بسیاری مشکلات و کاستی ها در این خصوص هستیم، از سوی دیگر در نظارت مشکل داریم، این مشکلات هم از همان عدم وجود سیستم داده ای درست در کشور ناشی می شود و لازم است؛ سیستم داده ای کشور اصلاح شود.
پزشکیان گفت: اگر دستگاه های نظارتی کشور به وظیفه خود درست عمل می کردند، فساد های سه هزار میلیادری، هفت هزار میلیاردی، 12 هزار میلیاردی و... پدید می آمد؟ سیستم نظارتی ما کارایی لازم را نداشته است و آگاهی لازم را نداشته اند؛ تمامی مشکلات موجود در جامعه ناشی از ناآگاهی، ناتوانی و بی توجهی به تخصص است.
وی افزود: عیب نیست که وقتی کسی نسبت به موضوعی، اطلاع و تخصص لازم را ندارد، بگوید نمی دانم و به دنبال یادگیری آن در نزد متخصصان برود؛ گذشت آن زمانی که افرادی نسبت به هرچیزی، اظهار تخصص می کردند و خودشان را عقل کل می دانستند؛ تا زمانی که خودمان را عقل کل بدانیم، نمی‌توانیم مشکلات موجود در کشور را رفع کنیم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای رفع مشکلات جامعه، راهکارهای مختلفی وجود دارد؛ اگر یکی از روش ها کارساز نباشد روش بعدی قطعاً اثرگذار خواهد بود، برخی‌ها تلفظ کلمه‌ای را نمی‌دانند، ولی اصرار دارند که تمامی موضوعات مربوط به آن را زیر سؤال ببرند./935/ت302/ج

 

ارسال نظرات