۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۵۱۱۱۸
حجت الاسلام ماندگاری:

فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین و کارآمدترین فرهنگ‌ها است

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که بالاترین و کارآمدترین فرهنگ، فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: روایت فرهنگ جهاد و شهادت با وجود این که کارآمدترین فرهنگ به شمار می رود اما روی زمین مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا پیش از ظهر امروز در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد که در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، با بیان این که بالاترین و کارامد ترین فرهنگ، فرهنگ ایثار و شهادت است،  گفت: این فرهنگ امتحان خود را در طول تاریخ پس داده است.

وی افزود: روایت فرهنگ جهاد و شهادت با وجود این که کارامد ترین فرهنگ به شمار می رود اما روی زمین مانده است، معامله این فرهنگ با عالم غیب است؛ فرهنگ جهاد و شهادت هم فرمانده غیبی می خواهد که خداست و هم پایان کار غیبی می خواهد که قیامت است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه ای که پرچمدار انقلاب اسلامی بوده است و اصلی ترین معنویت ساز دفاع مقدس به شمار می رود باید علمدار تبلیغ فرهنگ جهاد در قول و عمل باشد، اظهار داشت: مؤسسه روایت سیره شهدا در طول دو دهه فعالیت موفق به این شد که رشته تبلیغ جهاد را در حوزه نهادینه کند.

وی ادامه داد: مجوز کار گرفته شده و برای نیمه دوم سال تحصیلی امسال برای سطح 3 از فضلا و روحانیان مبلغ و بسیجی پذیرش خوهیم کرد، پیش درامد راه اندازی مرکز تخصصی جهاد دو سمینار علمی فرهنگ جهاد بوده است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که طلاب با حضور به موقع خود در عرصه فرهنگ جهادی به ائمه طاهرین(ع) لبیک گفتند، ابراز داشت: مؤسسه سیره شهدا یک سال با وجود مشکلات فراوان به دنبال برگزاری این همایش بودند.

وی عنوان کرد: هیأت امنای این رشته آیات عابدی، اعرافی، حسینی بوشهری و ری شهری هستند که بسیار کمک کردند، ضرورت وجود چنین مرکزی و رشته ای در حوزه علمیه احساس می شد که با کمک بزرگان موفق به راه اندازی آن شدیم./1323/پ202/ی

 

ارسال نظرات