۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۵۱۱۲۳
رییس سازمان عقیدتی سیاسی کل ارتش:

تقویت روحیه انقلابی لازمه مقابله با نفوذ دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تقویت روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی از راه های جلوگیری از نفوذ دشمن است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رییس سازمان عقیدتی سیاسی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز همزمان با دومین روز گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور در پایگاه هوانیروز تبریز با کارکنان و فرماندهان این پایگاه نظامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: همه وظیفه داریم در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قدم برداریم، اگر امروز در ایران اسلامی امنیت کامل برقرار است و مانند کشورهای دیگر در میدان جنگ قرار نداریم؛ به برکت دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است که باید قدر آن را بدانیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این‌که فرهنگ دفاع مقدس چون دژی مستحکم در مقابل دشمن است، تصریح کرد: نسل جوان جامعه باید با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنا شوند و در راستای حفظ، ثبت و نشر آن حضوری فعال در عرصه های مختلف اجتماعی داشته باشند.

وی گردآوری خاطرات شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان و تجلیل از خانواده‌های شهدا را امری ضروری و مهم دانست و گفت: وی فرهنگ دفاع مقدس به مانند دژی مستحکم است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست؛ به همین دلیل دشمنان برای نابودی فرهنگ شهادت و مقاومت کمر همت بسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شرایط منطقه و با اشاره به هشدار فرماندهی معظم کل قوا درباره نفوذ دشمن اظهار داشت: امروز وظیفه همه دلسوزان نظام در قبال مسائل فرهنگی؛ جلوگیری از نفوذ دشمن است؛ معظم له بارها تأکید کرده اند باید مواظب باشیم دشمن به کشور، سیاست، فرهنگ و حتی اقتصاد ما نفوذ نکند. 

وی با بیان این‌که راهکارهای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن بر عهده نهادهای فرهنگی، دینی از جمله حوزه های علمیه، روحانیت و دانشگاهیان است، افزود: باید توطئه های دشمنان را به خوبی بشناسیم و بصیرت لازم را بدست بیاوریم که تقویت روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی از راه های جلوگیری از نفوذ دشمن است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: رهبری فرموده اند تنها راه دفع شر استکبار، ایستادگی، مقاومت و وحدت مسلمانان جهان است که البته الزامات خاص خودش را دارد و ما در این زمینه باید تاریخ سراسر ظلم و تاریکی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای آزادی خواه جهان را به طور دائم تبیین و بیان کنیم.

وی در ادامه اقتدار نیروهای مسلح را یکی دیگر از الزامات ایستادگی در برابر استکبار برشمرد و گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از اقتدار خوبی برخوردارند و رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از دیدارهایشان با فرماندهان و مسؤولان ارتش افزایش توانایی نظامی را به عنوان یک دستور العمل ابلاغ فرمودند./202/935/ب1

ارسال نظرات