۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۱۱۳۶
آیت الله مکارم شیرازی:

امر به معروف و نهی از منکر مظلوم ترین واجبات است

حضرت آیت الله شیرازی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین واجبات است در حالی که مظلوم ترین آنها است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر عمل خشونت بار و دخالت در امور خصوصی مردم نیست.
جلسه درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار مسؤولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مظلوم ترین واجبات است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین واجبات است در حالی که مظلوم ترین آنها است و دلیل آن این است که تصویب این امر در قانون اساسی تاخیری زیادی داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که فعالیت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید از حالت فردی خارج و به صورت گروهی باشد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به صورت گروهی موجب هماهنگی و تأثیرگذاری بیشتر خواهد بود.

ضرورت وجود پایگاه امر به معروف و نهی از منکر در هر نهاد دولتی، بوستان ها و پارک ها از دیگر توصیه های این مرجع تقلید بود؛ وی در این باره تصریح کرد: پایگاه های امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه اگر به صورت گروهی عمل کنند مورد استقبال و پذیرش عموم مردم هم قرار خواهد گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: دشمنان اسلام همیشه سعی کردند تا امر به معروف و نهی از منکر را یک عمل خشونت بار و دخالت در کار مردم جلوه دهند و در این میان برخی از عمل دوستان به دشمنان کمک می کند این کار به واقعیت نزدیک شود ولی خوشبختانه تا به امروز این تفکر در میان مردم قابل قبول نبوده است.

وی تصریح کرد: باید در میان مردم جا بیفتد که امر به معروف و نهی از منکر عمل خشونت بار و دخالت در امور آنها نیست بلکه این عمل یک نوع حمایت و خیرخواهی است.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: این تفکر که امر به معروف و نهی از منکر نیاز هر فرد نیست بلکه باید یک نهاد دولتی این کار را انجام دهد، یک فرهنگ غربی است که متأسفانه امروز این تفکر در بین مردم نفوذ کرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت آموزش شیوه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به آمران آن آموزش داده شود تا به صورت اسلامی این عمل انجام شود چرا که اگر اصولی و به صورت آموزشی این عمل صورت گیرد تأثیر گذاری بیشتر خواهد داشت.

وی در پایان گفت: سازمان امر به معروف و نهی از منکر از نظر گسترش کاری باید مثل یک وزارت خانه عمل کند تا بتوانند همه برنامه ها به صورت منسجم و اصولی در سراسر کشور انجام شود./1325/پ202/ج

ارسال نظرات