۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۱۵۶
آیت الله علما:

نباید در عزاداری ها فضای هجمه و تفرقه افکنی برای دشمنان مهیا شود

آیت الله علما گفت: باید در عزاداری ها به این نکته واقف بود که فضای هجمه و تفرقه افکنی برای دشمنان مهیا نشود، گاه دشمنان با هدف تفرقه افکنی از مراسمات مذهبی در جهت ایجاد اختلافات بهره می گیرند.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در گردهمایی هیئات مذهبی استان کرمانشاه ابراز داشت: عزاداری های محرم باید در در راستای تحقق اهداف متعالی صورت گرفته و با جذب نسل جوان به تبیین اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی از افراد خوش ذوق و قریه و کسانی که توانایی جذب جوانان را دارند استفاده کنند زیرا جوانان ظرفیت های نهفته بسیاری دارند که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایام محرم بهترین زمان برای تبلیغ دین و جذب حداکثری مردم به سوی آموزه های غنی و پربار اسلام است و باید از این ایام به خوبی بهره برد زیرا توجه به روح عزاداری باید در جامعه نهادینه شود.

آیت الله علما اظهار داشت: تاسوعا و عاشورا بهترین زمان برای تبلیغ دین و جذب حداکثری نسل جوان است از این رو باید از تمام ظرفیت های موجود هیئات مذهبی برای تبلیغ دین بهره برد و از این فضا برای معرفی بهتر دین اسلام و اندیشه و سیره ائمه اطهار علیهم السلام استفاده کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: باید در متن عزاداری ها به تبلیغ صفات شایسته اخلاقی و موضوعاتی که مورد تأکید دین مبین اسلام است پرداخته شده و عفاف و حجاب، تقوا، راستگویی، توجه به عبادات و دیگر صفات شایسته تریج شود.

این مسؤول عنوان داشت: باید با تأسی از سیدالشهدا (ع) که در مقابل منکرات و برای احیای دین قیام کرد هیئات مذهبی نیز در باب منکرات تذکرات لازم را داده و مردم را تشویق به انجام امور دینی و واجبات و مستحبات کنند.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: باید در عزاداری ها به این نکته واقف بود که فضای هجمه و تفرقه افکنی برای دشمنان مهیا نشود و در انجام مراسمات و متن اشعار دقت بیشتری صورت گیرد، گاه دشمنان با هدف تفرقه افکنی از مراسمات مذهبی در جهت ایجاد اختلافات بهره می گیرند از این رو باید به مقدسات دیگر افراد احترام گذاشته شده و توهین به مقدسات هیچ فرقه ای جایز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد: مردم استان کرمانشاه همواره ارادت خالصانه خویش به ائمه اطهار علیهم السلام را نشان داده اند و خدمت به ائمه اطهار علیهم السلام افتخاری بزرگ و غیر قابل توصیف است، باید به ائمه اطهار تمسک جست و این اعتقاد و ایمان باید قلبی و باطنی باشد./202/857/ب1

ارسال نظرات