۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۵۱۱۶۴
آیت الله علوی گرگانی:

حق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادا نشده است

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر افزایش بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تأکید کرد و گفت: ساختار قانون امر به معروف دارای نواقصی است که با اجرای آن، حق این دو فریضه به درستی در جامعه ادا نمی شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، در دیدار با حجت الاسلام زرگر، دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر، مدیران و اعضای ستاد مرکز و استان قم و پژوهشکده امر به معروف ونهی از منکر، گفت: قانون امر به معروف دارای نواقصی است و با اجرای این قانون حق این دو فریضه به درستی در جامعه ادا نمی­ شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: ستاد اجرایی امر به معروف در هر شهر زیر نظر ائمه جمعه اداره می شود، در حالی که آنها دارای فعالیت ها و مشغله های بسیاری هستند و مردم و مسؤولان از آنها انتظارات مختلفی دارند، بنابراین زمان لازم برای رسیدگی به مشکلات و اداره ستادهای امر به معروف را نخواهد داشت.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از فعالیت­های اجرایی دانست و گفت: زمانی که ائمه جمعه در فعالیت­های اجرایی ورود پیدا کنند از محبویت آنها میان مردم کاسته می­ شود، بنابراین نباید مسؤولیت ستادهای امر به معروف به آنها واگذار شود، امیداورم برنامه ریزی برای اصلاح قانون انجام شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به عدم تخصیص بودجه لازم از سوی دولت به ستاد امر به معروف، گفت: بخشی از درآمدهای نفتی کشور عربستان به هیأت آمران به معروف و ناهیان از منکر تعلق یافته است، امیدواریم در کشور ما نیز بودجه لازم برای این فریضه مهم اختصاص یابد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: زمانی که اعتبار ویژه ای در ردیف بودجه برای اجرای امربه معروف در نظر گرفته نشود؛ هر دولتی بودجه  این نهاد را به دلخواه کاهش یا افزایش می دهد، بنابراین زمانی که معروف ها و منکرها دولت­ها بیان شود، محبوبیت آنها نزد مردم کاهش می یاید، بنابراین ابن بودجه لازم را به ویژه در زمان انتخابات به این مسأله اختصاص نمی­دهند.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی منکر در دین اسلام گفت: در بسیاری از روایات ائمه اطهار(ع) قوام دین خدا به اجرای این دو فریضه در جامعه مقید شده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به هدف امام حسین(ع) از نهضت کربلا در جهت اقامه امر به معروف و نهی از منکر، گفت:  قیام و شهادت آن بزرگوار نشان دهنده اهمیت و لزوم احیای این دو فریضه در جامعه است؛ امیدواریم روز به روز این مسأله در جامعه گسترش یافته و گزارش های خوشحال کننده­ای از اجرای آن دریافت کنیم./998/پ202/ج

ارسال نظرات