۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۵۱۱۸۱
حجت الاسلام ارزانی:

هنر با معرفی مفاخر هنری به جامعه معرفی می‌‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به برگزاری جشن هشتاد سالگی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، گفت: سمپوزیوم ساخت سردیس اساتید هنرستان هنرهای زیبا با هدف معرفی مفاخر و اساتید هنری اصفهان در این هنرستان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشن هشتادمین سال تأسیس هنرستان هنرهای زیبا اصفهان، با بیان اینکه خبری بزرگ در راه است، از برگزاری جشن هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبا اصفهان خبرداد و گفت: تجلیل از پنجاه نفر از هنرمندان دارای رتبه درجه یک هنری و برگزاری سمپوزیوم سردیس اساتید هنرستان هنرهای زیبا از دیگر اتفاقاتی است که رخ می‌دهد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه اصفهان 50 نفر دارای رتبه درجه یک هنری دارد، اظهار کرد: هنرمندان فرهیخته و شاخص دیگری هم در استان داریم که خودشان درخواست اعطای نشان درجه یک هنری نداده‌اند ولی در صورت درخواست به آنها رتبه درجه یک هنری اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: هشت دهه از تأسیس این هنرستان می‌گذرد، 10 سال پیش هم جشن هفتاد سالگی این هنرستان برگزار شده است و امسال رونمایی از کتابی پیرامون هنرستان برگزار خواهد شد، حاضران این جشن فارغ التحصیلان این مدرسه هستند که برخی از این عزیزان نام آورانی نظیر استاد فرشچیان هستند و تلاش می‌کنیم دیگر اساتید هنری را به جامعه به خوبی معرفی کنیم.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه افزود: با معرفی بزرگان و مفاخر هنری می‌توان هنر را به خوبی به جامعه معرفی کرد و شرایط به صورتی شود که نسل جوان و نوجوان ما تنها به دنبال مهندسی و دکتری نباشند و به اهمیت هنر پی‌ ببرند و تصمیم به ورود در عرصه هنر بگیرند.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌ها و مساعدتهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: سمپوزیوم سردیسها یک اتفاق بزرگ و خوب است که تلاشهای بسیار مضاعف و زیادی برای دعوت هنرمندان کشیده شده است و انتخاب یازده استادی که قرار است سردیس آنها ساخته شود نیز جلسات بسیاری برگزار شده است تا این یاده استاد انتخاب شده‌اند./202/1304/ب1

ارسال نظرات