۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۵۱۱۸۲
آیت الله حسینی بوشهری:

امت اسلام بساط تکفیری ها را بر خواهد چید

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: تکلیف شناسی یکی از ویژگی های شهدا محسوب می شود و شهدا تا پای جان از ولایت دفاع کرده اند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد امین کریمیان که در نمازخانه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به جایگاه والای شهدا در پیشگاه خداوند، در سخنانی اظهار کرد: خداوند در قرآن از فضایل و ارزش های شهدا سخن می گوید و برای آن ها بزرگداشت می گیرد.

وی با بیان این که ما باید توجه داشته باشیم که بانی اصلی برگزاری بزرگداشت برای شهدا خداوند است، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در ارتباط با مقام شهید فرموده است که بالاتر از شهادت هیچ خوبی وجود ندارد که نصیب فردی شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت همیشه مدافع است و هر طلبه ای در سنگر دفاع از حریم اهل بیت(ع) قرار دارد، افزود: شهید کریمیان به جایگاه طلبگی خود قانع نشد و مدافع حرم بودن خود را با نثار خون خود تضمین کرد.

وی با بیان این که مهم ترین آرمان شهدا حفظ دین است، تصریح کرد: شهدا همواره در برابر تهدیداتی که دین را به خطر می اندازد تا پای جان ایستادگی کردند و در این راستا جاودانه شده و از همه تعلقات خود گذر کردند.

آیت الله حسینی بوشهری  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی های شهید کریمیان، افزود: این شهید یکی از طلاب ممتاز حوزه و موسسه امام خمینی(ره) محسوب می شد و در فراگیری زبان اهتمام ویژه ای داشته است ولی عشق مسیر دیگری در زندگی این شهیدبزرگوار ترسیم کرد.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود از کسانی که در فتنه ها در مقابل ولایت و نظام ایستاده اند بیزاری جسته است و همواره حاضر بود جان خود را در راه دفاع از ولایت بدهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تکلیف شناسی یکی از ویژگی های شهدا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: امروز جبهه کفر و تکفیری ها علیه اسلام در عراق و سوریه ایجاد شده است و به امید خدا امت اسلامی در برابر آن ها خواهند ایستاد و بساط آن ها را خواهند برچید./858/پ202/ج

ارسال نظرات