۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۵۱۱۹۷
امام جمعه بهشهر:

احسان و نیکوکاری شاخصه حکومت اسلامی است

امام جمعه بهشهر از احسان و نیکوکاری به عنوان تبلور حس نوع دوستی و مهرورزی یاد کرد و گفت: این اقدام یکی از سنت های حسنه اسلامی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین ما بوده است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، حجت الاسلام سيد عربعلي جباري، امام جمعه بهشهر، امروز در همايش طرح مهر تحصيلي در بهشهر افزود: روح مذهب امامت و ولايت است و اساس و بنيان دين بر اين اصل مهم امامت و ولايت استوار است.

وي اظهار داشت: ما با غدير زنده ايم و زندگي مي كنيم و با غدير، مدل حكومت ايده آل و كامل را ارائه مي كنيم و استكبار و شيطان بداند هيچ گاه نمي تواند در اين ديني كه براساس امامت و ولايت بنا نهاده شده است نفوذ كند.

امام جمعه بهشهر با بيان اين كه احسان و نيكوكاري هم از سلوك اهل بيت(ع) است كه بايد به آن توجه جدي و ويژه اعمال شود و توجه به افراد نيازمند در دستور كار همگان قرار گيرد.

حجت الاسلام جباري، احسان و نیکوکاری را فرمان الهی دانست كه بايد به آن عمل شود و ادامه داد: خداوند همان گونه که به انسان امر به نماز، روزه و حج کرد به احسان و نیکوکاری به هم‌نوعان فرمان داده است كه بايد براي عمل به اين فرامين الهي هم از يكديگر پيش بگيريم.

استاد حوزه علمیه مازندران از احسان و نیکوکاری به عنوان تبلور حس نوع دوستی و مهرورزی یاد کرد و گفت: این اقدام یکی از سنت های حسنه اسلامی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین ما بوده است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که در اندیشه اسلامی، ثروت وسیله خیر است، نه هدفی برای مرد مؤمن، و به این صورت انسان مؤمن باید در انفاق و اعطا و کمک به مستمندان عجله کند، افزود: کمک به فقرا و انسان های مستمند مهم ترین شاخصه جامعه اسلامی است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر، انفاق و کمک به دیگران را یکی از مهم ترین سفارش های ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران و امامان معصوم ما شیعیان پیشگام این عرصه الهی بودند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که ملت مسلمان و مؤمن ایران اسلامی هر ساله با حضور پرشور خود در پایگاه های کمیته امداد حس نوع دوستی و احسان را به همه دنیا ثابت می کنند، گفت: مردم نیکوکار در این روز حضور مهربانانه خود را در همدلی با دیگران نشان می دهند.

وی با بیان این که دین مبین اسلام و آموزه های فرهنگی ایران، همواره بر دستگیری از مستمندان، کمک به نیازمندان و به نوعی حمایت از محرومان جامعه تاکید داشته اند، خاطرنشان کرد: آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان ها در سایه فضیلت‌هایی همچون گذشت، بخشش، ایثار و همدلی، روح انسانی می‌یابند، ادامه داد: در جامعه‌ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده است، مسلمان نمی‌تواند در برابر نیازها و گرفتاری‌های برادران دینی خود بی‌تفاوت باشد.

وی با بیان این که شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است

حجت الاسلام جباری گفت: در دنيا دو خط و حكومت وجود دارد كه شامل خط عدالت و حكومت ديني است كه علم، روشنايي، احسان و نيكوكاري و اعمال خير را شامل مي شود و خط ديگري كه خط داعش و گناه و فسق و فجور است و داعش مي پروراند و آن دين خدعه و نيرنگ است.

امام جمعه بهشهر با تاكيد بر دوري از وسوسه هاي شيطاني و قرار گرفتن در مسير حق و عدالت بيان داشت: از ويگي هاي مهم حكومت ديني، سلوك احسان و نيكوكاري است كه از سيره اهل بيت(ع) حاصل يم شود و ما هم بايد با اطاعت از اين انبياي الهي در اين مسر تلاش كنيم.

وي همچنين با اشاره به اجراي طرح مهر تحصيلي آن را طرح بسيار مهم و با ارزش در كمك به دانش آموزان نيازمند دانست و يادآور شد: اين طرح در اجراي امينانه واقفين و براي كمك به دانش آموزان بريا تهيه لوازم تحصيلي براساس نيت واقفين اجرايي مي شود كه كار بسيار پسنديده اي است كه اجراي اين طرح بايد در جامعه ترويج شود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که این امر در واقع فرهنگ‌سازی است و با انجام این کار مهربانی و حس نوع‌دوستی در بین مردم افزایش یافته و نقش مردم به ویژه دانش‌آموزان و اولیا پررنگ‌تر می‌شود، گفت: با این اقدامات فرهنگ وقف، انفاق، تعاون، احسان و نیکوکاری در بین مردم توسعه می‌یابد و از توانمندی‌های مردم برای رفع نیاز‌های محرومان کمک گرفته می‌شود.

مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اينكه هشت هزار و 500 دانش آموز تحت پوشش امداد استان مازندران هستند، يادآور شد: براي اين منظور در آستانه بازگشايي مداري طرح مهر تحصيلي با همكاري و كمك اوقاف اجرايي مي شود.

تیمور طهماسب پور گفت: تقویت روحیه انفاق در بین مردم، دانش آموزان، دانشجویان و استفاده از ظرفیت خیرین برای ارائه خدمات به خانواده های نیازمند از مسائل مهمي است كه دنبال مي شود./202/1317/ب1

ارسال نظرات