۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۵۱۲۲۶
در قالب پنجمین جشنواره مسیر خوشبختی؛

نام نویسی ازدواج دانشجویی در خراسان رضوی آغاز شد

مدیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی از آغاز نام نویسی ازدواج دانشجویی استان در قالب پنجمین جشنواره مسیر خوشبختی خبر داد.
ازدواج آسان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مرتضی روحانی، مدیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: امسال افزون بر دانشجویان مجرد و متأهل، کارکنان دانشگاه ها و مؤسسات وابسته نیز می توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نام نویسی جشنواره مسیر خوشبختی تا پایان مهرماه ادامه دارد، افزود: داوطلبان مجرد از طریق پایگاه اینترنتی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی به نشانی  www.nahad.mums.ac.ir و داوطلبان متأهل از طریق پایگاه www.ezdevaj.org می توانند در این جشنواره نام نویسی کنند.

روحانی با اشاره به حضور 250 هزار دانشجوی مجرد و متأهل در دانشگاه های استان به عنوان مخاطبان بالقوه طرح ازدواج دانشجویی، تصریح کرد: تاکنون 10 هزار از این تعداد تحت پوشش برنامه های ازدواج دانشجویی قرار گرفته اند که تنها چهار درصد جامعه مخاطب ما را شامل می شود.

مدیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی، برگزاری کارگاه ها، همایش ها و کلاس های اموزشی، برپایی مناظره و تریبون آزاد و مسابقه را از برنامه های جشنواره مسیر خوشبختی عنوان و اضافه کرد: تلاش شده است حتی الامکان زمان و مکان برگزاری برنامه ها متناسب با شرایط کلاس های درسی دانشجویان باشد.

به گفته وی، استفاده از سفر شمال به صورت رایگان یا نیمه بها، اردوهای یک روزه در مراکز تفریحی مشهد، تخفیف بالای 80 درصد حضور در همایش ها و کارگاه ها، خدمات مشاوره، انجام تست های روانشناختی به صورت رایگان، اهدای هدایای نفیس به قید قرعه، تسهیلات مالی، اداری و رفاهی، محتوای بسته های فرهنگی و شبکه های اجتماعی از مزایای شرکت در جشنواره است.

روحانی در ادامه از راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده با رویکرد دینی ویژه دانشجویان، پرسنل دانشگاه و خانواده های آنان خبر داد و گفت: در صورتی که مشکل خاصی ایجاد نشود، این مرکز در پاییز سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: هزینه اجرای پنجمین دوره جشنواره مسیر خوشبختی در صورت افزایش جذب مخاطبان و نیز راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی بیش از 80 میلیارد ریال است که از طریق خیرین، دانشگاه ها و خود دانشجویان تأمین می شود.

مدیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی یادآور شد: افراد غیر دانشجو یا فارغ التحصیل که علاقه مند به استفاده از برنامه های ازدواج دانشجویی هستند می توانند با پرداخت هزینه مربوطه در جشنواره نام نویسی کنند.

گفتنی است، خراسان رضوی تنها استانی است که طرح ازدواج دانشجویی را به صورت جشنواره ویژه برگزار و دانشجویان مجرد را نیز تحت پوشش قرار می دهد./101/930/ب1

ارسال نظرات