۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۵۱۲۶۱

شعرخوانی شاعران قمی در محضر آیت الله مکارم شیرازی

شاعران آیینی استان قم در دیدار با حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی به شعرخوانی پرداختند.
مجاهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور عصر امروز در دیدار شاعران  آیینی استان قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: دیدارهایی از این دست نقطه عطفی را در زندگی هنری و ادبی شاعران ایجاد می کند.

وی افزود: این نقطه عطف سبب حرکت رو به رشد عزیزان شاعر در مسیر به تصویر کشیدن مفاهیم عالی و متأسفانه مغفول فرهنگ اهل بیت(ع) شد؛ البته قلمرو موضوعی شعر آیینی منحصر به دو مقوله مناقب و مصائب نیست.

رییس هیأت مدیره کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم با بیان این که شعر ولایی یک قطعه از پازل موضوعی شعر آیینی است، اظهار داشت: موضوعاتی از قبیل توحید، نیایش، پرستش، ستایش عبودی، اخلاق، حکمت، معرفت، بصیرت، خودسازی و مقوله های دیگر همچون بیداری، رهایی، پایداری، اعتراض به شرایط ناگواری که بر جوامع اسلامی حاکم است، دفاع از کیان اعتبار فرهنگ شیعی و شعر ولایی اشعار آیینی را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: اشعار آیینی زیر مجموعه های فراوانی دارد و در دهه اخیر شاهد رشد چشمگیر شعر آیینی بودیم به گونه ای که این دهه  را دهه بالندگی شعر آیینی نامیدند و خدا را شاکریم که قم توانسته با اصالت تاریخی خود در احیای معارف اسلامی در حد توان بکوشد و در این مسیر به لایحه های پنهان و دور از دسترس شعرای پیشین دست پیدا کنند و آثاری خلق کنند که ماندگار باشد و در آینده از آن به عنوان آثاری فاخر یاد شود.

مجاهدی با بیان این که شاعران باید شعرهای با مفاهیمی وزین و متین ارائه کنند، ابراز داشت: پیشرفتی که در عرصه شعرهای آیینی پدید آمده باید در اشعار به کار گرفته شود، حرکت ره به رشد شعرا و اشعار آیینی با رهنمودهای مراجع بوده است.

گفتنی است، در این دیدار آقایان مجاهدی، سید جواد میر صفی، محمد میرزایی، رضا یزدانی، محمد غفاری، امیررضا یزدانی، خسروی، بختیاری، سید جواد شرافت، سید حمید رضا برقعی و حجت الاسلام زمانی اشعار آیینی خود را با موضوعات جایگاه غدیر، امام علی(ع)، امام کاظم(ع)، حضرت معصومه(س)، فاجعه منا و تحولات جهان اسلام در محضر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ارائه کردند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات