۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۲۶۳
فرمانده سپاه عاشورا:

دولت اراده ای برای پیگیری جریان منا ندارد

کریمیان گفت: متاسفانه دولت به دنبال حق‌خواهی و پیگیری حقوق شهدای منا نیست و اراده‌ای برای به انجام رساندن این مطالبه‌ مردمی ندارد.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در دیدار خانواده شهید منای تبریز شهید جلالی، با محکومیت اقدامات آل سعود در کشتار مسلمانان منقطقه به ویژه در جریان حادثه منا، گفت: جریان منا آغاز شمارش معکوس حیات رژیم منحوس سعودی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای منا، افزود: رژیم آل سعود تماما در اختیار اهداف شوم استکباری قرار دارد و جز ضربه به اسلام هیچ اقدامی نکرده است، آل سعود دست نشانده استکبار در منطقه برای ضربه به اسلام و مسلمانان است و به امید خدا در حال سقوط است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به زیاده گوییهای سعودیها نسبت به کشورمان و تحلیل کارشناسان نظامی غرب درباره جنگ ایران و عربستان، ابراز داشت: آنها به این نتیجه رسیدند که هرگز نباید این اتفاق بیافتد چراکه سبب خواهد شد استکبار جهانی، عربستان، به عنوان اصلیترین پایگاه خود در منطقه را از دست بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده و در وسط میدان جنگ قرار داریم، تاکید کرد: باید روحیه استکبارستیزی خود را در مقابل یزیدیان زمان فراموش نکرده و با تقویت روحیه جهادی و عمل انقلابی، در برابر آنها بایستیم و هرکز اجازه ندهیم تا دشمن بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور، ادامه داد: متاسفانه دولت به دنبال حق‌خواهی و پیگیری حقوق شهدای منا نیست و اراده‌ای برای به انجام رساندن این مطالبه‌ی مردمی ندارد؛ رسانه‌ها باید به این موضوع پرداخت کنند و تشکیل کمیته‌ حقیقت‌یاب را از دولت بخواهند.

وی تأسی از قیام عاشورا و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را از لازمه‌های انقلابی بودن دانست و عنوان کرد: کسانی که از حق خویش چشم پوشی می‌کنند باید در قیامت پاسخگو باشند و همانند جنایت‌کاران جواب پس دهند، بنابراین باید بنا بر آموزه دینی خود در برابر ظلم ایستاد.

کریمیان همچنین در دیدار با خانواده روانشاد یعقوب اقبالیان، با بیان اینکه مدیون شهدا و ایثارگرانی همچون اقبالیان هستیم، خاطرنشان کرد: اقبالیان از الگوهای اخلاقی در امر مدیریت بودند که با وجود فشارهای کاری زیاد، همیشه متانت و آرامش خود را حفظ می کردند و این حاکی از ایمان عمیق وی بود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب که نباید بگذاریم پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی فراموش شوند، یادآوری کرد: اقبالیان از چنان تواضعی در دوران حیات خود برخوردار بودند که حتی جانبازی آنها نیز گمنام مانده است، از این رو تجلیل از مقام این بزرگواران در حقیقت تداوم راه شهدا است./203/854/ب1

ارسال نظرات