۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۱۲۹۹
با حضور طلاب واجد شرایط؛

دوره تلبس در حوزه علمیه همدان برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به جایگاه تلبس در حوزه های علمیه، گفت: یکی از ویژگی های حوزه های علمیه ابلاغ رسالت های حوزه از طریق اعزام مبلغ است.
تلبس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، دوره تلبس طلاب واجد شرایط با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه در این زمینه در حوزه علمیه همدان برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله کشوری معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به جایگاه تلبس در حوزه های علمیه گفت: یکی از ویژگی های حوزه های علمیه ابلاغ رسالت های حوزه از طریق اعزام مبلغ است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش برخی موضوعات مقدماتی برای مواجهه با جامعه و امور صنفی روحانیت که برای کسانی که می خواهند به لباس روحانیت ملبس شوند امری ضروری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به سرفصل های این دوره ابراز داشت: آشنایی با زی طلبگی و اخلاق تربیتی از سرفصل های این دوره است.

وی با بیان این که امروز روحانیت وظیفه سنگین هدایت جامعه را بر عهده دارد تصریح کرد: حوزه های علمیه باید با تمرکز بر تربیت درست طلاب در زمینه های اجتماعی بسترهای تربیتی طلاب را به طور صحیح مرتفع کنند.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به الگو بودن روحانیت برای جامعه اظهار داشت: طلاب باید در رفتار خود دقت داشته باشند چرا که جامعه بر روی طلاب حساب دیگری باز کرده و آنها را الگوی خود قرار داده است.

وی از حضور 52 نفر طلاب واجد شرایط در دوره تلبس خبر داد و افزود: لباس روحانیت به نوعی نشانه تبلیغی طلاب حوزه های علیمه محسوب می شود که باید ملزومات رفتاری و اخلاقی آن از سوی طلاب رعایت شود./302/979/ب1

ارسال نظرات