۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۵۱۳۰۹
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

پاسخ ملت ایران به دشمنان نظام غیرمنتظره‌‌‌ خواهد بود

سرتیپ موسوی با بیان این که نیروهای مسلح و ملت ایران امروز ده‌ها بار مجهزتر، آب‌دیده‌تر و مصمم‌تر هستند، گفت: دشمنان ما ملت خود را فریب ندهند و وقت، جان و مال آنان را نابود نکنند، اینجا ایران خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی و کشور امامت و ولایت است و عزت مؤمنانه خود را با هیچ چیز تعویض نخواهد کرد.
امیر سرتیپ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس ارائه شد، به بیان دلایل تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی پرداخت و علت اصلی آن را ماهیت نظام سلطه و تقابل آن با نظام مقدس ایران عنوان کرد.

وی افزود: نظام مقدس اسلامی ایران با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی و مبارزه با طواغیت به پیروزی رسید و نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار با پیروزی انقلاب اسلامی تمام الگوها و برنامه‌های تمامیت‌خواهانه خود را نقش بر آب دید.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: اردوی استکبار با برآورد غلط انقلاب اسلامی را فاقد قدرت دفاعی ارزیابی کردند و با این محاسبه به واسطه حیوان دست‌آموز خود، صدام، جنگ را علیه ملت ایران آغاز کردند.

وی با بیان این که نظام وحشی سلطه وقتی ملتی را فاقد قدرت دفاعی ببیند بر اثر طبیعت متجاوز خود به او حمله خواهد کرد، گفت: دزد وقتی خانه‌ای را بدون دفاع، حصار، دیوار و مانع ببیند به حریم خانواده و ناموس وارد خواهد شد و به ارزشمندترین دارایی‌ها دست‌درازی خواهد کرد.

موسوی تصریح کرد: امروز دشمنان ما دزدترین راهزنان عالم هستند به همین دلیل مدام به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و توقف رشد قدرت دفاعی ما هستند، اما ما علی رغم میل آنها مبتنی بر جهاد کبیر با عدم تبعیت از دشمن روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود.

وی با اشاره به طرفین جنگ در دوران دفاع مقدس، گفت: دفاع ما دفاع یک ملت مظلوم و بدون پشتیبان اما متکی به خدا بود در برابر همه قدرت‌های ظاهری آن روز؛ باید یادمان باشد در طول هشت سال دفاع مقدس نه تنها با ماشین جنگی صدام بلکه با یک ائتلاف بین‌المللی از شرق و غرب عالم جنگیدیم و پیروز شدیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که برجسته‌ترین درس دفاع مقدس این بود که حضرت امام راحل انگیزه نبرد را به فراتر از آب و خاک ارتقا داد، تکلیف را از همه چیز بالاتر دانستن، انسجام و اتحاد نفوذناپذیر، تبعیت از رهبری، بی‌اعتمادی مطلق به دشمن، روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و امید و باور به نسل خداوند را از درسهای دفاع مقدس برشمرد.

وی تصریح کرد: هر ملتی که با ایمان به خداوند بزرگ بر سر آرمانهای والا ایستادگی و مقاومت کند و از منافع حقیر بگذرد و هدف خود را رضای خدا قرار دهد، سرانجام در هدف مقدس خود پیروز خواهد شد و هر قدرت ظاهری با هر امکانات و تجهیزاتی که داشته باشد با هر هیمنه و توانی که باشد وقتی برای منافع پست دنیوی و مادی و حیوانی و ظلم و سلطه می‌جنگد، آنگاه که در برابر ارائه پولادین ملتی مؤمن قرار بگیرد، همچون خانه عنکبوت فرو خواهد ریخت.

موسوی گفت: درس ما به آمریکا، رژیم صهیونیستی و شجره ملعون آن است که اگر دیربار با اطلاعات غلط بخواهند شانس خود را بیازمایند پاسخی غیرمنتظره‌تر از آنچه دیده‌اند دریافت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح و ملت ما امروز ده‌ها بار مجهزتر، آب‌دیده‌تر و مصمم‌تر هستند؛ دشمنان ما ملت خود را فریب ندهند و وقت، جان و مال آنان را نابود نکنند، اینجا ایران خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی و کشور امامت و ولایت است؛ این ملت درس‌آموخته دفاع مقدس است و عزت مؤمنانه خود را با هیچ چیز تعویض نخواهد کرد./920/پ202/ی

ارسال نظرات