۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۵۱۳۲۴
آیت‌الله صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

مقابله آمریکا با تروریسم دروغ است/ پاسخ ایران به متجاوزان پشیمان کننده خواهد بود

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بر تبلیغ و تفهیم دشمن‌شناسی در مدارس تأکید کرد و از فرهیختگان و صاحبان قلم، زبان و هنر و مالکان عرصه‌های فرهنگی خواست با تشکیل اتاق فکر، مسئله ولایت و جبهه را دائما بازگو کنند تا از این ذخیره عظیم دست‌های جدیدی به عنوان آینده‌سازان این کشور تربیت شوند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برپایی مراسم عید سعید غدیر در سراسر کشور از مردم در خلق مجالس تعظیم شعائر اسلامی که با شکوه‌تر از گذشته برگزار شد و تأسیس کارگاه‌های آموزشی در ارائه تنها طرح هدایت بشر با آرم حکومت امیرمؤمنان(ع) تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان این که انتظار داریم جریان غدیر در سطوح مختلف به عنوان یک باور دینی و توحیدی و یک فرهنگ عزت‌ساز در آحاد مردم از سنین کودکی تا پایان عمر تزریق شود، اظهار داشت: همه ما نسبت به معرفی واقعه غدیر وظیفه داریم.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که دفاع مقدس تنها یک مقاومت نظامی نبود، بلکه حضور آرمان‌های اسلامی در سطوح مختلف بود، ابراز کرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس یک مقابله اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و نظامی بود که مقابله نظامی بخش کوچکی از آن را تشکیل می‌داد.

ملت در دوران دفاع مقدس جنگ بدر را تداعی کردند

وی با بیان این‌که مردم ایران در دوران دفاع مقدس جنگ بدر را تداعی و نصرت الهی را محسوس کردند و به ما باور جدیدی دادند، افزود: از قدرت‌های بزرگ می‌شود با اتکای به ایمان و امدادهای غیبی هیچ نترسید که ما شیعه امیرمؤمنان(ع) هستیم که فرمودند «اگر همه عالم مقابل من قرار بگیرند من یک تنه در برابر هم استقامت می‌کنم و عقب نشینی نمی‌کند».

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: صحنه هشت سال دفاع مقدس ما طلوع اعتقاد دینی ملت ما بود که ثابت کردند می‌شود با شوروی، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و با همه قدرت‌های مرتجع و مزدورانشان با همه قدرت‌های پولی و ظاهری، پنجه در پنجه آنان ایستاد و با سرافرازی و پیروزی بیرون آمد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: صحنه‌های دل‌انگیز و حماسه جاوید رزمندگان ما که در تاریخ ثبت شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را محو کند در اثر آن روح بلندی بود که در کالبد ملت ما آنچنان اشراف و احاطه پیدا کرد که گویا همه امام بودند و روحیه امام را داشتند به طوری که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را با همه وجودشان یافته‌اند و به همه قدرت‌ها پوزخند می‌زنند.

ثبات امروز منطقه به نیروهای مسلح ایران است

وی عمده‌ترین پیروز ملت ایران در دوران دفاع مقدس را پیروزی مکتب، ولایت و زعامت غدیر، اخلاق و اعتقاد راستین عنوان و تصریح کرد: ملت ما امروز همان راه دوران دفاع مقدس را که انقیاد و اطاعت از ولایت، صبر و استقامت و اتکای به باورها و توجه به اهل بیت(ع) هست می‌روند و همواره نشان داده‌اند که تجاوزکار نیستند و لنگر ثبات در منطقه هستند.

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که ثبات امروز منطقه به نیروهای مسلح ایران است، خطاب به متجاوزان و دشمنان نظام گفت: نیروهای مسلح ما امروز دستی برتر، نیرویی بالاتر و اعتقادی عمیق‌تر دارند و به هر قدرتی که بخواهد به ایران اسلامی ما تجاوز کند جوابی خواهند داد که متجاوز را پشیمان خواهند کرد.

ضرورت تبلیغ و تفهیم دشمن‌شناسی در مدارس

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنان خود بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را به امام زمان(ع)، مسؤولان فرهنگی و دانش‌پژوهان تبریک گفت و بر توجه به سه اصل مورد انتظار مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و فن‌آوری و علم تأکید کرد.

وی با بیان این‌که انتظار می‌رود که بازیهای سیاسی و جدالهای گروهی و جناحی را به مدرسه‌ها نکشانیم، تصریح کرد: مدارس و دانشگاه‌ها باید سیاسی باشند اما سیاست علوی؛ دشمنان را باید بشناسند و بدانند که دشمن درجه اول ما امریکا است و اساتید باید ریشه‌های ظلم و سلطه جهانی را در سطوح مختلف بازگو کنند.

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: باید دشمن‌شناسی را در مدارس تبلیغ و تفهیم کنیم و مطرح کنیم آن که ما را از چنگ سلطه نجات داد و این همه برکات برای ما آورد رهبری نهضت، ولایت و پرتویی از شعاع ولایت امیرمؤمنان و ائمه اطهار(ع) بود.

وی تأکید کرد: فرهیختگان اتاق فکر تشکیل دهند و کسانی که صاحب قلم، زبان، هنر هستند و عرصه‌های فرهنگی را در اختیار دارند مسئله ولایت و جبهه را دائما بازگو کنند تا از این ذخیره عظیم دست‌های جدیدی به عنوان آینده‌سازان این کشور تربیت شوند.

مقابله آمریکا با تروریسم دروغ است

بخش پایانی سخنان خطیب نماز جمعه تهران به محکومیت حوادث منطقه از جمله حمله آمریکا به پایگاه ارتش سوریه که سبب شهادت و مجروح شدن بیش از 190 نفر از نیروهای سوری شد، حمله به انبار مهمات نیروهای حشدالشعبی عراق و حمایت از شجره ملعونه سعودی در قتل عام مردم یمن اختصاص داشت.

آیت‌الله صدیقی گفت: حوادث منطقه نشان می‌دهد که یک شبکه لعنتی جهادی علیه استقلال کشورها و علیه خیزش و بیداری ما دست به دست هم داده‌اند و درباره مبارزه با تروریست دروغ می‌گویند چراکه خود تروریست‌پرور بوده و همراه تروریست‌ها هستند./920/پ201/ج

ارسال نظرات