۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۵۱۳۳۷
آیت‌الله علم‌الهدی:

فداکاری رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفت، نه برجام

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آمریکا اطراف کشور ما را نیروی نظامی چیده اما مثل سگ پارس می‌کند و به ما نزدیک نمی‌شود. علت نزدیک نشدن آن‌ها، قهرمانی‌های رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس و فداکاری‌های امروزِ مدافعان حرم است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به جریان تاریخی مباهله، به بیان نکات مهمی پیرامون آن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این‌که پیام مهم مباهله، تقابل تمام اسلام و تمام کفر بود، شرایط امروز امت اسلام را مشابه این دوره تاریخی دانست و گفت: این که ما امروز استکبار را به مراتب بیشتر از روز پیروزی انقلاب ذلیل کرده‌ایم، به خاطر جلوه دادن تمام اسلام است. وقتی یک جوان از همه متعلقاتش می‌گذرد و در عراق و شام با دشمنان خدا می‌جنگد، همه اسلام مقابل همه کفر قرار می‌گیرد و طرف مقابل شکست می‌خورد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما یک مباهله بود که در آن همه اسلام برابر همه کفر قرار گرفت. امروز هم خوشبختانه همین شرایط را داریم و با روحیه خانواده شهدای مدافع حرم، کفر را شکست می‌دهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش اصلی سخنان خود تصریح کرد: ما با رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتیم؛ نه با برجام، اگر صد برجام دیگر هم امضا می‌شد اما مدافعان حرم نبودند، امروز داعش و عمال آمریکا در وسط این کشور بودند و ما را با وضع ذلت‌باری نابود می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن مردود شمردن نظریاتی که سیاست خارجی تنش‌زا و تعامل‌گرا را عامل جلوگیری از جنگ می‌دانند، خاطرنشان کرد: این یک اشتباه و تحلیل غلط و باطل است که بگویند «در طول انقلاب فقط در دو دولت اصلاحات و دولت یازدهم که سیاست خارجی‌شان مبتنی بر تنش‌زدایی و مذاکره با دشمن بوده، جلوی جنگ گرفته شد.» این غلط است. ما الآن 27 سال است که جلوی جنگ را گرفته‌ایم.

وی تأکید کرد: آمریکا اطراف کشور ما را نیروی نظامی چیده اما مثل سگ پارس می‌کند و به ما نزدیک نمی‌شود. علت نزدیک نشدن آن‌ها، قهرمانی‌های رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس و فداکاری‌های امروزِ مدافعان حرم است وگرنه خودِ آقای رییس جمهور دیروز در سازمان ملل رسما اعلام و با کشورهای غربی برخورد کرد که به تعهداتشان در برجام عمل نکردند./201/820/ب1

ارسال نظرات