۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۵۱۳۴۳
آیت الله حسینی بوشهری:

تضعیف توان دفاعی پیامدهای ناگواری برای امنیت کشور دارد

امام جمعه قم با انتقاد از برخی سخنان در تضعیف بنیه نظامی و دفاعی کشور گفت: تضعیف قدرت دفاعی و نظامی کشور با برخی اظهارات پیامدهای ناگواری را برای امنیت کشور به دنبال دارد.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری نماز جمعه قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: اگر این فرضه مهم کنار گذاشته شود جامعه بی روح خواهد شد.

وی افزود: در روایات بسیاری آمده است که اگر کسانی آلوده به گناه و معاصی شوند و افراد دیگری به تفاوت از آن عبور کرده و به وظیفه خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل نکنند دچار عذاب الهی می شوند؛ بنابراین باید به این وظیفه مهم عمل کرد.

امام جمعه قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دوران دفاع مقدس را از مقاطع حساس و کلیدی تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ملت بزرگ ایران به دلیل 8 سال ایستادگی در برابر متجاوزان نماد قدرت شناخته شدند و بسیاری از افکار عمومی به ویژه مسلمانان ملت ایران را به دلیل این کار بزرگ ستودند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد که این پیروزی به دلیل تبعیت از امام راحل و وحدت و همدلی بین مردم بود، مردم با توکل به خداوند متعال در صحنه حضور پیدا کردند و پیروزی را برای کشور به ارمغان آوردند؛ جوانان و نسل جدید باید دفاع مقدس به خوبی آشنا شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی خواب راحت را از دشمنان و مستکبران گرفته است، ابراز داشت: قدرت امروز دستاورد همان حضور جانانه در جبهه های دفاع مقدس است؛ در دنیای کنونی پیشرفت و امنیت دو روی یک سکه هستند و بدون امنیت پیشرفتی هم وجود ندارد.

وی با انتقاد از برخی سخنان در تضعیف بنیه نظامی و دفاعی کشور عنوان کرد: نباید سخنانی مطرح شود که بازی در زمین دشمن باشد، با اظهارات خود نباید زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کنیم؛ تضعیف قدرت دفاعی و نظامی کشور با برخی اظهارات پیامدهای ناگواری را برای امنیت کشور به دنبال دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی مراکز علمی خاطرنشان کرد: مراکز علمی و پژوهشی باید تمام همت و تلاش خود را به کار گیرند و به پیشرفت کشور شتاب بیشتری ببخشند، در دنیایی که همه در حال پیشرفت هستند نباید عقب بمانیم.

وی نسبت به تلاش دشمن برای تهی کردن فرهنگ و اخلاق در دانشگاه ها هشدار داد و اضافه کرد: دشمن با تمام وجود در این عرصه وارد شده از این رو مسؤولان باید هوشیار بوده و به وظایف و رسالت های خود به خوبی عمل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که شتاب علمی مد نظر رهبر انقلاب کاهش پیدا کرده است، گفت: مراکز علمی و دانشجویان باید گام بلندی در این مسیر بردارند و سرعت رشد و رتبه علمی ایران در جهان را بهبود ببخشند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های جامع خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: این سیاست ها و سند جامع حرکت کلی و کلان نظام را در بخش خانواده مشخص می کند، با اجرایی کردن این سیاسیت های مهم باید خانواده ها را از سستی که منجر به طلاق می شود نجات داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه اظهار داشت: متأسفانه عده ای مفهوم و شعار استقلال خواهی را زیر سؤال برده و از آن انتقاد می کنند که رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند این افراد به دنبال محقق شدن سلطه غرب بر کشور هستند.

وی در پایان مسأله سرشماری نفوس را مهم دانست و باید تأکید بر این که همه باید در آن شرکت کنند، تصریح کرد که هر کشوری برای پیشرفت و رشد نیاز به برنامه ریزی دارد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات