۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۵۱۳۵۲
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

آموزش و پرورش نیازمند حمایت همه جانبه است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه اسلام دین معرفت و آگاهی است ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهر و آغاز بهار تعلیم و تربیت، گفت: به تعبیری صحیح، هفته بازگشایی مدارس، هفته باز شدن دربهای بهشت است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در دیدار مدیرکل و شورای معاونین آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نقش نهاد تعلیم تربیت در هدایت انسانها به سمت کمال غیر قابل انکار است و اگر این مجموعه در جامعه اسلامی به درستی نقش خود را ایفا کند سعادت فرد مسلمان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه معلم در نظام تعلیم و تربیت پرچمدار و معمار است، افزود: دین مبین اسلام برای معلم جایگاه بسیار رفیعی را در نظر گرفته است که همراستا با رسالت انبیا نقش هدایت انسانها را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین تصریح کرد: تربیت انسان صالح در نزد خداوند متعال ارزش بس والایی دارد و برای معلم نیز افتخاری بالاتر از این نیست که شغل او در ردیف شغل انبیا قرار گرفته است.

به گفته آیت‌الله نعیم آبادی؛ قطعا آموزش و پرورش به عنوان بستر تربیت نیروی انسانی در قبال آینده جامعه مسؤول است چرا که عهده دار رسالت خطیر و بزرگی در جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به این رسالت عظیم باید آموزش و پرورش را در نیل به اهداف غایی نظام تعلیم و تربیت یاری برسانیم و اگر خواهان جامعه توسعه یافته هستیم همه باید در کنار این مجموعه باشند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به مخاطرات پیش روی جوانان و نوجوانان، خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش انواع پدیده های نوین از جمله توسعه ارتباطات و فضاهای مجازی، اگر از این ظرفیت به درستی و با مدیریت صحیح استفاده نشود قطعا می تواند به عنوان یک عامل مخرب ظرفیت عظیم نیروی انسانی آینده ساز کشور که در سن نوجوانی و جوانی هستند را هدف بگیرد و جامعه را به انحراف بکشاند.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: با این روند، آموزش و پرورش و نهاد خانواده به عنوان دو رکن مهم تعلیم و تربیت، وظیفه سنگینی را برعهده دارند که باید فعالانه، خلاقانه و با نگاه روز، استفاده صحیح از این ظرفیت ها را آموزش دهند و با فرهنگ سازی در هدایت نسل آینده ساز کشور اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: معلمان باید به رسالت تعلیم و تربیت که بر عهده آنان است افتخار کنند و جامعه نیز برای تامین آسایش و رفع دغدغه فرهنگیان باید از همه ظرفیتهای خود استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در پایان با آرزوی موفقیت برای معلمان و مربیان و مدیران آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: وجود مدیری عزیز و متدین و آگاه به مسائل تعلیم و تربیت در راس آموزش و پرورش هرمزگان سرمایه ارزشمندی است که امیدواریم با بهره گیری از توان و تجربه و اخلاص خود، در راهبری این مجموعه برای رسیدن به اهداف تعالی بخش جامعه، موفق و سربلند باشند

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از مجموعه آموزش و پرورش اظهارکرد: مجموعه ی آموزش و پرورش استان از رهمنودهای حکیمانه و دلسوزانه آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در متن برنامه های خود استفاده خواهد کرد و این ظرفیت ارزشمند را قدر می داند.

دانش هاشمی پور افزود: اگر چه آموزش و پرورش برای مقابله با تهدیدات فزاینده ی که امروزه جامعه جوان و نوجوان کشور را هدف قرار داده است دغدغه جدی دارد و با نگاه مدبرانه عمل خواهد کرد، اما خود را از رهنمودها و ارشادات بزرگان بی نیاز نمی داند چرا که این نهاد متعلق به آحاد جامعه است و همه در راهبری آن سهیم هستند.

وی ادامه داد: قطعا مخاطراتی از جمله گسترش روز افزون فضاهای مجازی نیازمند هوشیاری و ابتکار عمل معلمان و مربیان با همکاری نهاد خانواده است تا بتوانند ضمن آگاه سازی جوانان و نوجوانان از تهدیدات، استفاده موثر و مفید از این ظرفیت ها را برای جامعه هدف آموزش و پرورش نهادینه کنند.

هاشمی پوردر ادامه بیان داشت: آموزش و پرورش هرمزگان در آستانه سال جدید تحصیلی، برای آمادگی حداکثری جهت بازگشایی مطلوب مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت، همه ضرورت های لازم را پیش بینی کرده است و با 320 هزار دانش آموز در سه هزار و 481 واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی، با 14 هزار و 267 معلم رسما سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی، قانونگرایی و مدرسه محوری مهمترین رویکرد آموزش و پرورش هرمزگان در سال جدید تحصیلی است، گفت: استان هرمزگان با مهری با نشاط، آماده شروع سال تحصیلی جدید است.

هاشمی پور در پایان اظهار امیدواری کرد: سال جدید تحصیلی با حمایت و همراهی فرهنگیان، اولیا و مربیان و همه دلسوزان امر تعلیم و تربیت، با شور و نشاط و بالندگی خاصی آغاز و مسیر تحقق اهداف و و برنامه ها نوین تعلیم و تربیت فراهم شود./202/851/ب1

ارسال نظرات