۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۳۶۶
آیت‌الله سلیمانی:

امنیت زیربنای توسعه اجتماعی و ارتقای فرهنگی است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: امنیت، مولود آرامش اجتماعی است و در سایه امنیت است که همه استعدادها فرصت ظهور و شکوفایی پیدا می‌کنند، از این رو می‌توان امنیت را زیربنای توسعه اجتماعی و ارتقای فرهنگی دانست.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 2 مهرماه، گفت: امنیت از مهمترین نیازهای جامعه بشری است که زمینه آرامش اجتماعی و همچنین پیشرفت و توسعه یک جامعه را فراهم می‌کند.

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: امروزه با توطئه‌ها و ترفندهای دنیای استکبار، فضای ناامنی بر منطقه خاورمیانه و سرزمینهای اسلامی حاکم است، ولی علی‌رغم این ناامنی‌ها، بحمدالله جمهوری اسلامی ایران توانسته است به سطح بالایی از امنیت و آرامش اجتماعی دست پیدا کند.

وی اظهار کرد: برای اینکه افراد بتوانند با آسودگی خاطر و بدون هیچ دغدغه‌ای فعالیت کنند، نیاز به آرامش دارند، بنابراین دولتها باید تأمین امنیت را از مهمترین وظایف خود بدانند که بحمدالله به برکت خون شهدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری و مجاهدت نیروهای امنیتی کشور، این امنیت در جامعه ما قابل لمس است.

آیت‌الله سلیمانی عنوان کرد: دنیای استکبار که دشمن دیرینه انقلاب اسلامی است، برای برهم زدن این فضای امن و گرفتن فرصت پیشرفت از ملت ایران، دست به هر اقدامی می‌زند و ناجوانمردانه‌ترین رفتارهای ضد امنیتی را علیه کشور ما مرتکب می‌شود.

وی ادامه داد: سوریه، عراق، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان امروزه در نتیجه همین توطئه‌های دنیای استکبار در فضایی ناامن و وحشت‌زا بسر می‌برند، هر روز هزاران زن و کودک بی گناه قربانی سیاستهای آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه می‌شوند و متأسفانه سازمانهای حقوق بشری هم چشم خود را بر این جنایات بسته‌اند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه استعدادهای هنری، ورزشی و علمی بسیاری در مردم استان وجود دارد، افزود: اینکه یک جوان کم سن و سال روستایی چنان در عرصه ورزش جهانی درخشید و توانست پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورد، وجود این استعدادهای نهفته را اثبات می‌کند.

وی همچنین با محکوم کردن نیرنگ جدید آمریکا در نقض توافقنامه آتش بس میان آمریکا و روسیه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با این اقدام در حقیقت داعشی‌هایی که در محاصره ارتش سوریه بودند را نجات دادند.

آیت‌الله سلیمانی عنوان کرد: حمایت آمریکا از تروریستهای تکفیری یک واقعیت غیرقابل انکار است، آنان در لباس مبارزه با تروریسم در حقیقت به پیشبرد اهداف تکفیری‌ها در منطقه کمک می‌کنند./201/831/ب1

ارسال نظرات